שבת
27th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » תוכן שיווקי » איך לוקחים הלוואת משכנתא בשנת 2024

איך לוקחים הלוואת משכנתא בשנת 2024

קרדיט תמונה FREEPIK

שנת 2024 הולכת להיות שנה מאוד קשה. הטבח של 7.10 והמלחמה שנפתחה בעקבותיו שינו מקצה לקצה את התמונה בישראל בכל אספקט. זה נכון בוודאי לאספקט הכלכלי ובפרט לכל מה שקשור לנושא של נדל"ן ורכישת דירות.

עוד לפני אירועי ה-7.10, הערכות היו שהכלכלה הישראלית עומדת בפני משבר, אירועים אלו והמלחמה שנפתחה, מבלי שאנחנו יודעים מתי יגיע סופה, הקצינו והחמירו את המצב. הן מבחינת המספרים והנתונים, הן מבחינת הפעולות שנעשות בשביל לצמצם את הפגיעה, והן מבחינת חוסר הוודאות שהוא אחד הגורמים העיקריים המקשים עלינו לפעול בצורה סדירה.

אחת הדוגמאות לקשיים שנחווה בשנת 2024 בהיבט הכלכלי בכלל ובהיבט של נדל"ן ורכישות דירות בפרט, קשור לנושא של נטילת משכנתא מהבנק. כידוע, ללא משכנתא מרבית האנשים לא יכולים לרכוש דירה. כל שינוי שנעשה בתחום יכול להשפיע על היכולת שלנו לקבל משכנתא וכן להחזיר אותה בשלב מאוחר יותר.

איך המצב ישפיע על שוק הנדל"ן

לפני שנסביר כיצד המצב יכול להשפיע על נטילת משכנתאות ומדוע חשוב להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות לפני שפונים לבנק, חשוב להבין איך המצב יכול להשפיע על שוק הנדל"ן באופן כללי.

ראשית, כאשר המשק נכנס למצב של משבר, קשה מאוד לחברות ולקבלנים לפעול מחד, וקשה עוד יותר ללקוחות לרכוש דירות חדשות מאידך. זה יכול להשפיע על מחירי הנדל"ן.

שנית, הבנקים לא ממהרים לתת הלוואות, מאחר ומדובר בסיכון עבורם. הם מבינים שבמצב כזה, היכולת להחזיר את ההלוואה היא נמוכה יותר. לכן הבנקים לא ימהרו לאשר משכנתאות.

שלישית, המצב בשוק מקטין את יכולת הצריכה של האזרחים, הם עושים תהליך הרבה יותר מבוקר ולא ממהרים לקבל החלטות משמעותיות וארוכות טווח, כמו למשל, נטילת משכנתא ורכישת דירה.

ארבע, הסיטואציה בה אנחנו נמצאים היא ייחודית, מאחר ובעקבות אירועי אוקטובר, יש מחסור גדול בפועלים. זה מאריך את זמן הבנייה או מאלץ את הקבלנים לדחות את התהליך. זה יכול לייקר את התהליך, ובאופן טבעי כולם מושפעים מכך, הקבלנים והלקוחות.

אילו קשיים צפויים בנטילת משכנתאות בשנת 2024

השנה צפויים לרוכשים פוטנציאליים מספר קשיים משמעותיים בנטילת משכנתא. עם זאת, כפי שנוכל, אפשר להתגבר על הקשיים האלה, אם עובדים יחד עם יועץ משכנתאות מקצועי ומנוסה, המכיר את התחום, מודע למצב ויודע כיצד לפתור את הבעיות השונות.

הקושי הראשון הוא חוסר המוכנות של הבנק למהר ולתת משכנתאות בתנאים נוחים. משכנתא היא סיכון עבור הבנק, ולכן, הוא לא ימהר להקל על לווים, בוודאי לא בתקופה כזו. לכן, זה יכול להשפיע בצורות שונות על היכולת ליטול הלוואה בתנאים אטרקטיביים, כמו שהיה נהוג בעבר.

הקושי השני, הריביות הגבוהות במשק. במהלך השנה, בפרט אחרי 7.10, בנק ישראל עלול להעלות את הריביות אף יותר מהרמה הגבוהה כיום במטרה למנוע קריסה של המשק. זה משפיע עלינו ברבדים שונים, אחד מהם, זה כל מה שקשור לנושא של משכנתאות. יש לכך השפעה ארוכת טווח על הלווה.

הקושי השלישי, תנאי השוק. כמו שציינו קודם לכן, התנאים השתנו. המצב הכלכלי הפך קשה יותר, מה שמשפיע באופן טבעי, גם על היכולת של לווים קיימים להחזיר משכנתאות וגם על היכולת של לווים חדשים לקחת משכנתאות. כשהמחירים עולים והשכר נשחק, יש לכך השפעה על היכולת להוציא כסף, כולל החזר הלוואות.

הקושי הרביעי, מחירי הדירות. למרות שהיתה טענה שהמחיר יורדים, זה לא בהכרח הכיוון. המחירים עולים כי המחירים של חומרי גלם עולים. זה מחייב לקחת משכנתאות יותר גבוהות בריביות פחות טובות.

לסיכום, אם רוצים לקחת משכנתא בתנאים טובים, הדבר הנכון לעשות הוא לשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות. הוא ידע לספק את הידע, נתונים וכלים המתאימים לשם כך. מוזמנים לפנות אל אנגלמן משכנתאות , ליצור איתנו קשר ולקבוע עמנו מועד לפגישה, בהקדם.