יום שלישי
30th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » תוכן שיווקי » מיגרנה – כל המידע החשוב

מיגרנה – כל המידע החשוב

מיגרנה היא בעצם תופעה אשר מתארת כאב ראש חזק וכרוני שנמשך בקרב אלו הסובלים ממנו מספר שעות ואפילו כמה ימים במקרים מסוימים. ברוב המקרים, מיגרנה מגיעה יחד עם סימפטומים נפוצים כדוגמת תחושות של בחילה, הקאות, רגישות יתר לרעש ולאור וכן גם בעיות ראיה. חלק מהאנשים אשר סובלים ממיגרנה מעידים על סימני אזהרה מסוימים או תחושות מוקדמות שמגיעות טרם התפתחות כאב הראש החזק, כאלו אשר מהווים את ה"סימן המקדים" לכך שהתקף מיגרנה עתיד לבוא.

האם ניתן לרפא מיגרנה?

שאלה נפוצה מאוד בקרב אלו שחווים כאבי ראש חזקים ומבינים כי ככל הנראה מדובר על מיגרנה, היא האם בכלל ניתן לרפא מיגרנה? ובכן, בעוד כי לא ניתן לרפא את המיגרנה לחלוטין, בהחלט ניתן למגר את התופעה ולהפחית את תדירות ההתקפים ואפילו את חומרתם בהינתן טיפול תרופתי הולם. אולם, במקרים בהם טיפול תרופתי אינו יעיל מספיק חשוב מאוד לפנות אל רופא המשפחה שלכם או לסירוגין, למרפאת כאב ייעודית שתסייע לכם לנסות ולמצוא טיפול תרופתי אחר שעשוי לעזור לכם, על מנת שתוכלו להמשיך בשגרת החיים שלכם גם לצד המיגרנה.

מה לגבי השכיחות של מיגרנה?

השכיחות של מיגרנה היא גדולה יותר בקרב נשים שכן, בממוצע אחת מכל 4 נשים תסבול ממיגרנה במהלך אחד השלבים של חייה. לעומת זאת, כאשר מדובר על השכיחות בקרב גברים, מדובר על שיעור נמוך בהרבה שכן, בממוצע גבר אחד מתוך 12 יפתח מיגרנה במהלך חייו. על אף שהסיבות לכך שתופעה זו נפוצה בעיקר אצל נשים אינן ברורות, מדענים ומומחים רבים ברחבי העולם סבורים כי הדבר מתרחש בעקבות ההורמונים הנשיים שכן, חלק מהנשים חוות התקפי מיגרנה סמוך להופעת הווסת שלהן. כמו כן, חשוב מאוד לציין כי מיגרנה יכולה להתפתח גם כאשר מדובר על אנשים מבוגרים, אם כי במרבית המקרים, הדבר מתרחש בשנות הבגרות המוקדמות או אפילו בגיל הילדות. למעשה, כ-90% מאלו אשר סובלים ממיגרנה בימינו דיווחי כי הם חוו את ההתקף הראשון שלהם עוד לפני גיל 40.

סוגי מיגרנה שונים

נהוג לחלק את המיגרנות לשני סוגים שונים, הסוג הקלאסי והסוג הנפוץ:

  • מיגרנה קלאסית – מיגרנה קלאסית בעצם מתארת כאב ראש אשר כולל בין היתר סימפטומים של אאורה. אאורה זו בעצם תחושה מוקדמת, הפרעה תפיסתית שבאה לידי ביטוי על ידי אור מוזר, תחושה משונה, ריח לא נעים וכדומה.
  • מיגרנה נפוצה – מיגרנה נפוצה זו בעצם מיגרנה שאינה מלווה בתחושות מוקדמות כדוגמת אאורה.

חשוב מאוד לציין כי התדירות של התקפי מיגרנה עשויה להשתנות והיא אינדיבידואלית לחלוטין שכן, אנשים מסוימים יחוו התקף בתדירות גבוהה מאוד בעוד כי אחרים יחוו התקף לתדירים מאוד רחוקות ואפילו לפעמים בהפרש כל כמה שנים מהקודם.