יום חמישי
25th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » מחיר ניתוח עפעפיים – כיצד הוא נקבע, והאם יש השתתפות של קופת החולים?

מחיר ניתוח עפעפיים – כיצד הוא נקבע, והאם יש השתתפות של קופת החולים?

ניתוח עפעפיים בהרדמה מקומית

העיניים מושכות אליהן תשומת לב רבה, ולכן יש לא מעט נשים וגברים שמבקשים לעבור ניתוחי עפעפיים. ההליכים הכירורגיים שמתבצעים בקפלי העור שתפקידם העיקרי הוא להגן על העיניים מצעירים את המראה באופן משמעותי. בונוס משמעותי בחלק גדול מהמקרים הוא שיפור שדה הראייה. התועלת הגבוהה הופכת את הניתוח לכדאי, ולא רק בגיל מבוגר, והחלק השני של המשוואה הוא המחיר.

מחיר ניתוח עפעפיים נקבע על סמך פרמטרים רבים, ולכן רק לאחר מפגש ייעוץ אינדיבידואלי ניתן לספק הצעת מחיר מדויקת. יחד עם זאת בעמוד זה תמצאו מידע רלוונטי שיעזור לכם להבין מהם השיקולים הרלוונטיים לחישוב העלות, ומה עוד חשוב לקחת בחשבון כשמתלבטים אם ואיפה לעבור הרמת עפעפיים.

היקף הניתוח

הפרמטר הראשון שמשפיע על מחיר ניתוח עפעפיים הוא היקף הניתוח הדרוש.

באופן עקרוני ישנן 3 פעולות אפשריות במסגרת ניתוחי עפעפיים:

  1. הסרת עור עודף מהקפלים שמאפשרים לנו למצמץ (וכך להוציא גופים זרים שחדרו לעין וגם למנוע חדירת אור חזק מדי)
  2. הסרת שומן מיותר, ובפרט זה שהצטבר בעפעפיים התחתונים (ומייצר את ה"שקיות" שמתחת לעיניים)
  3. מענה כירורגי לרפיון שריר הלבאטור – השריר שמרים את העפעפיים העליונים 

אצל כל אדם ישנן נסיבות שונות שמובילות למראה המבוגר יתר על המידה ובעיקר העייף מאוד. לעתים נדרש תיקון רק בעפעפיים העליונים, במקרים אחרים הניתוח יתמקד רק בקפלי העור התחתונים ובשקיות שמתחת לעיניים, אצל חלק מהאנשים יש צורך בפתרון משולב, לפעמים תתבצע "רק" הסרת עודפי עור ושומן (מצב שנקרא Blepharochalasis) ולפעמים יש צורך בהרמת העפעפיים ע"י תיקון השריר (מצב שנקרא Blepharoptosis).

בהתאם השלב הראשון הוא אבחון מדויק של מצב 4 העפעפיים. לאחר מכן ד"ר יפרט את הפעולות המומלצות על-מנת להגיע למראה המחמיא הרצוי – ואת עלות הניתוח שכולל את הפעולות הנ"ל.

המקום שבו מתבצע הניתוח

במרבית המקרים ניתוח הרמת עפעפיים מתבצע ע"י ד"ר תחת הרדמה מקומית וללא צורך באשפוז – כך שנחסכים שכרו של הרופא המרדים ועלות האשפוז.

משך ההליך הכירורגי משתנה כמובן בהתאם להיקפו. הוא מתרחש בחדר הניתוח הפרטי שבמרכז תל אביב לכירורגיה פלסטית, בתנאים אופטימליים ובאווירה נעימה. האפשרות לקיים את ניתוח העפעפיים במרכז, מבלי להזדקק לחדר ניתוח חיצוני שמן הסתם עלותו יקרה יותר, מפחיתה גם היא במידה מסוימת את העלות הכוללת.

שכרו של המנתח

בניגוד למוצרים שהם זהים בכל מקום – בקבוק שמן זית של חברה מסוימת הוא אותו בקבוק בדיוק בכל חנות – ניתוח עפעפיים הוא מוצר שהאיכות שלו משתנה ממרפאה למרפאה ומרופא לרופא. ככל שהכירורג הפלסטי מנוסה ומיומן יותר, כך תוצאות ההליך הכירורגי תהיינה מרשימות יותר. בנוסף בקיאות מקצועית, ותק ותשומת לב אישית מלאה לכל מטופל ומטופלת מבטיחים מינימום תופעות לוואי וסיבוכים ומקסימום שביעות רצון, כולל בהיבט הרגשי החשוב מאין כמותו.

ד"ר השלים את לימודי הרפואה – בהצטיינות – כבר ב-1991. הוא עבר שלל הכשרות והתמחויות רלוונטיות, ותחת ידיו האמונות עברו כבר אלפי מטופלות ומטופלים. כשמנתחים אזור רגיש כמו העפעפיים, וכשהדיוק הנדרש – גם בתכנון וגם ביישום – הוא גבוה במיוחד, מומלץ לא להתפשר על איכות המנתח.

השתתפות במימון ע"י קופת חולים / ביטוח בריאות

במצב של Blepharoptosis – כאמור רפיון של שריר ה-Levator שאחראי להרמת העפעפיים העליונים, בעיקר על רקע גיל מבוגר – הפגיעה היא לא "רק" אסתטית אלא גם בשדה הראייה. בהתאם תיתכן השתתפות במימון ניתוח הרמת עפעפיים ע"י תוכניות השב"נ של קופות החולים (כללית מושלם, מכבי זהב וכו'), או על בסיס ביטוח בריאות פרטי.

בכל מקרה חשוב לזכור שאמנם מחיר ניתוח עפעפיים הוא שיקול רלוונטי, אבל צרכנות נבונה משווה יחס עלות תועלת – ובמקרה של ניתוחים, כולל פלסטיים, המרכיב של התועלת הוא בעל משקל גבוה במיוחד.