יום רביעי
24th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » בנייה, עיצוב ושיפוצים » מה זה עיצוב פנים, ואיך זה משפיע על איכות החיים?

מה זה עיצוב פנים, ואיך זה משפיע על איכות החיים?

עיצוב פנים

השאלה שבכותרת לכאורה מיותרת, שכן כולם יודעים מה זה עיצוב פנים. אבל בפועל, כשצוללים אל העולם המרתק הזה, ניתן לגלות תשובות רבות – שאותן תוכלו לקרוא בעמוד זה.

איכות חיים

ככל שמתעמקים בתחום עיצוב הפנים כך גם גדלה התועלת שניתן להפיק מכל חלל – בין אם מדובר על מרחב מגורים ובין אם על מרחב שנעשה בו שימוש מסחרי. עיצוב פנים עם אשת מקצוע מנוסה וקשובה כבר משדרג במידה ניכרת את הדירה או המשרד, ולכן אפשר לומר שעיצוב פנים = איכות חיים.

עיצוב פנים של דירת מגורים או בית פרטי יעניק חיים עם איכות באמצעות התאמה מדויקת של כל חלל לצרכים הספציפיים של בני הבית, לסגנון החיים הרצוי וגם לחלומות שלהם. עיצוב משרד מייצר סביבת עבודה מטופחת. כשלוקחים בחשבון את העובדה שהעובדים והעובדות שוהים במשרד שעות רבות מדי שבוע, קל להבין מדוע תשומת לב מקצועית לאופן בו מתוכנן ומעוצב המשרד משפרת את חייהם. תועלת נוספת היא לעסק, משום שעובדים שמרגישים שמשקיעים בהם מתאמצים יותר ומשקיעים גם הם את כל מרצם ויכולותיהם לטובת החברה.

דיאלוג

תשובה נוספת לשאלה מה זה עיצוב פנים היא דיאלוג. ליתר דיוק, דיאלוגים: תחילה מתקיים דיאלוג בין בני הבית שרוצים לעצב אותו מחדש לבין מעצבת מיומנת. מטרת שלב קריטי זה בעיצוב פנים היא לאפשר למי שאמורים ליהנות מתוצאות התהליך לתת אמון במעצבת, ולפרט באוזניה את כל התחושות והמחשבות שיש להם ביחס לבית – רצונות, חלומות, חששות, הרגלים ועוד.

על בסיס הדיאלוג הנ"ל תגבש מעצבת קשובה ומוכשרת קונספט לעיצוב הדירה. גם הקונספט עצמו הוא דיאלוג – בין רוח לחומר, בין אסתטיות לפונקציונליות וגם בין חלומות למציאות כשאשת מקצוע בעלת ניסיון רב תצליח לממש בכל מסגרת תקציב מקסימום רצונות.

מימוש הקונספט הנבחר מהווה עוד דיאלוג: בין חומרים שונים, מרקמים, גוונים ומרכיבים נוספים, והכל בהרמוניה מדויקת שמייצרת מקסימום נחת.

אסתטיות

כל ניסיון למצוא תשובה לשאלה מה זה עיצוב פנים מוביל בסופו של דבר לסוגיית האסתטיות. כולנו אוהבים להקיף את עצמנו ביופי. בפרט נרצה באופן טבעי להפוך את הסלון, המטבח, המרפסת, פינת האירוח, חדרי השינה, חדר הרחצה וכל חלל אחר בבית (וכאמור גם במשרד) ליפה במיוחד.

הבסיס לעיצוב פנים שמבטיח מקסימום אסתטיות הוא כאמור דיאלוג בין מעצבת ללקוח או לקוחה. בדרך זו ניתן לעצב כל חלל כך שיביא לידי ביטוי את האישיות של בני האדם שאותם הוא אמור לשרת. רווח נוסף של תהליך עבודה כזה הוא ייחודיות – ובעידן הנוכחי בית שלא נראה כמו קופי פייסט של בתים רבים אחרים הוא בית יפה באמת.

נוחות

התשובה האחרונה לשאלה שבכותרת היא נוחות. בית הוא המקום שבו אנחנו אמורים להרגיש הכי בנוח, ולמעשה גם משרד איכותי באמת הוא כזה שמעניק תחושת נינוחות לעובדים (וגם למבקרים בו אם ישנם כאלה). בהתאם תוקדש תשומת לב רבה בכל תהליך עיצוב פנים מקצועי גם לסוגיות פרקטיות: המיקום של כל מרכיב בעיצוב, הזרימה בין החללים השונים, חומרי הגלם ועוד.

תהליך עבודה מסודר, שמתנהל בשקיפות מלאה וכולל התייחסות מעמיקה לכל האספקטים השונים של עיצוב פנים, מספק תמורה מלאה לכסף. במקרים רבים מעצבת פנים גם חוסכת כסף ללקוחותיה, בזכות ההיכרות ארוכת השנים עם ספקים שונים, והאפשרות לקבל הצעות מחיר משתלמות.