יום חמישי
25th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » למה אסור לבצע החלקה ברזילאית, ואילו חלופות יש?

למה אסור לבצע החלקה ברזילאית, ואילו חלופות יש?

החלקת שיער

למה לא מומלץ יותר לעשות החלקה ברזילאית?

עד לפני שנים לא רבות זכתה ה"החלקה הברזילאית" לפופולריות רבה בישראל. כיום מדובר בשיטה שאף מעצב שיער בעל יושרה לא משתמש בה, והסיבה לכך היא שאמנם היא מאפשרת לשיער להפוך לחלק, אולם המחיר הינו יקר עד מאוד – סכנת סרטן!

הסיכון המוגבר ללקות במחלה ממארת זו נובע מהשימוש בפורמאלדהיד, חומר כימי רב עוצמה שנועד לשמר תוצאות החלקת השיער לאורך זמן. הפורמאלדהיד התגלה כחומר מסוכן מאוד שכן האדים שהוא פולט מזיקים מאוד לעור ולמערכת הנשימה, ועלולים לגרום לסרטן ריאות, לוקמיה, להתקפי אסתמה, לבחילות ועוד. בהתאם קבע משרד הבריאות כבר בשנת 2010 כי אין להשתמש בתכשירים המכילים פורמאלדהיד, ומאז ההמלצה החד-משמעית היא לבצע החלקות אחרות, אפקטיביות לא פחות וכמובן בטוחות לחלוטין.

מה החלופה המומלצת?

בפרט מומלצת החלופה של החלקה יפנית, כשלבחירתכן החלקה יפנית מסורתית, החלקה יפנית משולבת או ריבונדינג. בשיטה זו נעשה שימוש בחומרים בטוחים בלבד (כשכמובן יש להגיע למעצב שיער אמין ומנוסה שמודע לחשיבות השמירה על בריאות לקוחותיו), והתרכובת אשר נמרחת על השערות (מבלי לגעת בעור!) מכילה גם ויטמינים, פרוטאינים ומינרלים אשר מזינים כל שערה ושערה ומבטיחים הן החלקה אפקטיבית והן שיקום משמעותי.

בהתאם ההחלקה היפנית מתאימה גם לבעלות שיער פגום מכל סיבה שהיא, ועוד סיבה טובה לוותר על החלקה ברזילאית לטובת החלקה יפנית היא שתוצאות ההחלקה הבטוחה מחזיקות מעמד ל-4 חודשים עד שנה שלמה, בהתאם למבנה הבסיסי של השיער ולמצב השערות. על-מנת להבטיח מראה מחמיא לאורך זמן מומלץ להשתמש בשמפו בעל חומציות נמוכה ובמסכות שיער טיפוליות המכילות קראטין, וכן להשתדל לא ללכת לישון עם שיער מייד אחרי שהוא נחפף וכשהוא עדיין רטוב. עוד טיפ פשוט שמבטיח שיער חלק ומרהיב עין לאורך זמן הוא להבריש את השיער מיד לאחר מריחת המסכה ועוד לפני השטיפה.