שבת
20th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » כולן עושות הזרקות – האנטי אייג’נג של ה מאה ה 21

כולן עושות הזרקות – האנטי אייג’נג של ה מאה ה 21

בוטוקס

רוב בני האדם חולמים על נעורים נצחיים, או לפחות האטה משמעותית של ההזדקנות – ויש גם מי שהופכים את החלום למציאות עם טיפול האנטי-אייג'ינג הנפוץ ביותר במאה ה-21: הזרקות.

מה מזריקות הכוכבות הגדולות כדי לשמר את המראה הצעיר?

מה משותף לאנג'לינה ג'ולי ולג'ניפר אניסטון, חוץ מהעובדה ששתיהן היו נשואות בעבר לבראד פיט? שתיהן נעזרות בבוטוקס כדי לשמר פנים צעירות. בראד פיט משתמש אף הוא בחומר הזה כדי להפנט את המצלמות גם בגיל 55, ועוד תוכלו למצוא ברשימת המעריצים של הבוטוקס את האיש שהמציא את כוכב נולד ואת אקס פקטור הלא הוא סיימון קאוול, את מדונה הנצחית (גם בזכות הזריקות וגם בזכות האישיות), את ניקול קידמן שהצליחה להפוך מדוגמנית לשחקנית, את סינדי קרופורד, את עינת שרוף שמבטיחה בדרך זו הרמוניה בין שמחת החיים שמאפיינת אותה לבין מראה הפנים, את מירי בוהדנה ואת גלית גוטמן שאחראית לציטוט שממחיש בצורה הטובה ביותר את היחס המורכב שלנו להזרקות: "אני עושה בוטוקס, תמותו".

איך עובד הבוטולינום טוקסין?

השמות הנ"ל הם כמובן רק חלק מזערי מכל בני האדם שנעזרים בבוטוקס כדי להחליק קמטים. בארה"ב, מדינה שבה הרפואה האסתטית פופולרית מאוד וגם סטטיסטיקות מפורטות בכל תחום הן חלק בלתי נפרד מהחיים, בוצעו ב-2017 יותר מ-7 מיליון הזרקות בוטוקס וליתר דיוק 7,230,967 הזרקות (רובן לנשים, אבל גם לא מעט גברים כבר לא מתביישים להגיע לקליניקה שמתמחה באסתטיקה ולהגיד "אני רוצה בוטוקס").

הבוטוקס הוא השם המסחרי של בוטולינום טוקסין, חומר רב עוצמה שמופק מחיידק (שנקרא Clostridium Botulinum ובעברית: חיידק הנקנקת האנארובי). הבוטולינום טוקסין חוסם שחרור אצטילכולין – מוליך עצבי שאחראי על הפעלת שרירים. בזכות הפחתת כמות האצטילכולין בצמתי עצב-שריר ספציפיים בפנים מוחלשת פעילותם של השרירים שמייצרים את קמטי ההבעה במצח וסביב העיניים – והפנים הופכות חלקות יותר ועל כן גם בעלות מראה צעיר יותר. כדאי לדעת שהשפעתו של החומר מתפוגגת לאחר כחצי שנה, כך שכדי לשמר את השיפור במראה יש לחזור ולעבור את הטיפול (הפשוט למדי – הזרקת בוטוקס אורכת פחות מחצי שעה ולאחריה החזרה לשגרה מידית).

מה אפשר להשיג עם הזרקות ומה לא?

חשוב להדגיש שהבוטוקס (או הדיספורט, שם של מוצר נוסף שמבוסס גם הוא על בוטולינום טוקסין) לא מעלימים את כל הקמטים בפנים אלא רק את אלה הדינמיים, כלומר קמטי ההבעה. קמטים אלה צצים עם השנים על המצח, בין הגבות ובצידי העיניים, ומשפיעים במידה רבה על מראה הפנים. הקמט בין הגבות למשל מייצר חזות זועפת משהו, ובגלל שהעיניים מושכות אליהן תשומת לב רבה, גם הקמטים סביבן מתבלטים לעין. עבור קמטים אחרים שהם תוצאה של הידקקות עור הפנים ותהליכים נוספים – למשל הקמטים שיורדים מצדי הפה אל הסנטר או אלה שבין השפתיים לאף – נדרשים פתרונות אחרים ולא בוטוקס.

להיראות צעירה וטבעית

בוטוקס הוא חומר רב עוצמה, ומינון לא נכון שלו עלול להוביל למצב שבו השרירים שמסייעים לנו להביע את עצמנו באמצעות הפנים מנוטרלים לגמרי. התוצאה במקרים אלה: מראה קפוא ומאולץ. כדי להימנע מהגעה למצב הכמובן לא רצוי הזה, ולהיראות צעירה אבל לא צעירה מדי (שהרי אישה בת 55 לא יכולה ולא צריכה לשאוף לפנים כמו בגיל 25), חשוב לעבור את ההזרקות אך ורק בקליניקה מקצועית – קליניקה שעובדים בה רופאים מנוסים אשר אמונים על התאמה מלאה של כל טיפול למטופלת הספציפית ועל הגעה לתוצאות מרשימות וטבעיות גם יחד.

הקליניקה של נעמה קסרי נקראת BU, וזו בדיוק המהות של הזרקת בוטוקס במקום: לעזור לך להיות מי שאת, ולהבטיח שלא יהיה פער בין התחושות הפנימיות למראה החיצוני. מוזמנת ליצור קשר ולקבל מידע מפורט ומותאם לך אישית.