יום שישי
19th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » טיפים לשיער בריא ויפה – גם בקיץ

טיפים לשיער בריא ויפה – גם בקיץ

שיער מעוצב

הקיץ הישראלי עלול להיות אכזרי למדי, ובפרט לשיער שלנו. בין הגורמים שעלולים להתנכל לשערות, ובמידה ניכרת: הכלור בבריכה, המלח בים, החשיפה הרבה לשמש וגם החום הרב שעלול להוביל להתייבשות השערות (גם אם הלחות בקיץ גבוהה). יחד עם זאת בהחלט ניתן לשמור על שיער בריא ויפה גם בחודשים הלוהטים ובתקופת הקיץ שהולכת ומתארכת בארץ, וזאת אם מקפידים על מספר טיפים פשוטים ליישום.

לשתות הרבה מים

מים הם מרכיב קריטי באופן כללי בבריאות הגוף, ובפרט הם תורמים לחיוניות השיער ולמראה מרשים שלו. לאורך כל השנה חשוב מאוד לשתות מים בכמות נאותה, כלומר כ-10-12 כוסות ביום, ובפרט יש להקפיד על כך לאורך הקיץ שבו סכנת ההתייבשות (כולל של השיער) גבוהה במיוחד.

טיפולי קרטין

קרטין (Keratin) הינו שם כולל לקבוצת חלבונים שמהווים מרכיב נכבד בשיער (וגם בציפורניים ובשכבת העור החיצונית של האדם). בהתאם טיפולי קרטין הם טיפולים שתכליתם הוספת קרטין לשערות בדרכים שונות כך שכל שערה תתחזק ותזכה למראה מלא ברק וחיוניות. מסיבה זו מומלץ לאורך הקיץ, שכאמור מתאפיין בריבוי אויבים טבעיים לשיער, לעבור טיפולים משקמים על בסיס קרטין בתדירות גבוהה יותר.

הגנה לשיער

כולנו כבר מודעים לתפקיד הקריטי של תכשירי הגנה לעור לאורך הקיץ, ובפרט בשעות שבהן קרינת השמש מגיעה לשיאים שעלולים להיות מסוכנים עבורנו. באופן דומה מומלץ להגן גם על השיער מפני קרני ה-UV – וזאת בעזרת תכשירים ייעודיים שמכילים רכיבי הגנה שמצפים את השערות ושומרים עליהן.

לחבוש כובע

עוד אמצעי הגנה בפני קרני השמש הוא כובע – חבישת כובע מגנה גם על הפנים והעורף מפני חשיפה לקרינה מופרזת שכידוע עלולה להיות מסוכנת, כך שהרווח של פעולה פשוטה זו כפול ומכופל, ואם לוקחים בחשבון את המגוון הרחב של הכובעים ואת האפשרות למצוא כיסוי שיהיה גם פריט שובה לב, הרווח גדול אף יותר.

שיער אסוף בים ובבריכה

איסוף השיער כשמבלים בים או בבריכה מסייע להקטין במידה ניכרת את החשיפה שלו לכלור או למלח ובכך מונע נזקים פוטנציאליים. שימוש בכובע ים בבריכה מגן עוד יותר על השערות (מה גם שממילא בלא מעט בריכות נשים בעלות שיער ארוך חייבות לעשות זאת אם ברצונן להיכנס למים) – וכדאי לספק לשיער גם אמצעי הגנה זה. בהקשר זה כדאי להדגיש כי רק כובע סיליקון מספק הגנה מלאה מפני המים.

לשטוף היטב את השערות אחרי בילוי בבריכה או בים

גם הקפדה על יישום הטיפ הנ"ל לא מבטיחה כמובן אפס כלור ומלח בשערות – ועל כן מומלץ לנקוט באמצעי זהירות נוסף ולשטוף היטב את השערות מייד כשיוצאים מהמים, הן בבריכה והן בים. בדרך זו מסלקים מהשיער חומרים שעלולים להזיק לו עוד לפני שהם דבקו בו לאורך זמן רב.

להעדיף תכשירי טיפוח נטולי שמנים

תכשירי טיפוח לשיער שמבוססים על שמן כזה או אחר אינם מתאימים לעונת הקיץ. הסיבה לכך היא ששילוב בין חום השמש לבין השמן (בין אם מדובר על שמן ארגן, שמן חוחובה, שמן שיאה או שמנים אחרים) עלול פשוט לטגן את השערות ולחרוך אותן.

להפחית את תדירות ההחלקות והסלסולים

את השימוש במחליק כדאי להגביל לפעמיים בשבוע לכל היותר. כמו כן חשוב מאוד להקפיד על הטמפרטורה המומלצת: לא יותר מ-170 מעלות לשיער דק, עד 210 מעלות לשיער בינוני ו-230 מעלות לכל היותר כשמדובר על שיער מרדני שמסרב להתייבש. באופן דומה כדאי להפחית את תדירות הסלסולים בשיער ובכל מקרה לבצע פעולה זו רק כשהשערות יבשות לגמרי.

חפיפה – כל יום ועם מים פושרים

את תדירות החפיפות, לעומת זאת, כדאי להגדיל ולבצע אותן מדי יום. טיפ נוסף בהקשר זה הוא לחפוף עם מים פושרים ואף לסיים את השטיפה של השמפו עם מים קרירים בקצוות כדי למנוע את תופעת השערות המפוצלות.

טיפולי שיקום בתדירות נאותה

גם כשמקפידים לנקוט בכל אמצעי ההגנה הנ"ל, עדיין עלולים להיגרם לשערות נזקים שונים – על-מנת למנוע את החמרת מצב השיער וכמו כן להשיב אותו לקדמותו ולמראה מטופח ומרשים כדאי לבצע טיפולי שיקום בתדירות נאותה (מעצב שיער מנוסה ובעל יושרה ישמח לסייע לך לדעת מהי אותה תדירות).

חשוב להדגיש כי ישנם סוגים שונים של טיפולים משקמים לשיער ובהם ריבונדינג, סטים פוד, טיפולים על בסיס אמפולות, כאמור טיפול קרטין ובנוסף ישנם גם תכשירים שמשקמים שיער שעובר עליו קיץ קשה – על-מנת לקבוע תוכנית טיפולים מיטבית שתעזור לכם לעבור מהאביב לסתיו עם שיער מושלם, כדאי להגיע למעצב שיער מוכשר ואמין.