יום שישי
26th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » הקפאת שומן – 3 סיכונים נפוצים, ואיך להמנע מהם

הקפאת שומן – 3 סיכונים נפוצים, ואיך להמנע מהם

שאיבת שומן בבטן

הקפאת שומן – טיפול שנקרא גם המסת שומן בקור, ובשפה מקצועית קריוליפוליזיס – הפך מאז שפותח לאופציה מבוקשת ע"י נשים וגברים במדינות רבות בעולם. חשוב להדגיש: מכשירים שממיסים שומן על בסיס הורדת הטמפרטורה באזור שבו ישנו מצבור שומן עיקש קיבלו את אישור ה-FDA, הגוף שמהווה את מקור הסמכות העיקרי בתחום המכשירים הרפואיים. יחד עם זאת, כמו כל הליך רפואי, ייתכנו גם סיכונים מסוימים – וכירורג פלסטי בעל יושרה מפרט גם אותם באוזני כל המטופלים שלו עוד לפני התחלת התהליך. בהתאם בעמוד זה תמצאו מידע מקיף אודות השיטה להמסת שומן, כך שההחלטה אם להיעזר בה תתקבל באופן מושכל.

סיכון 1: חוסר אפקטיביות

כאמור כל הליך רפואי, מייצרת הקפאת שומן סיכונים מסוימים. הסיכון הראשון שרצוי להיות מודעים אליו הוא שהטיפול לא ישפיע על השומן המיותר באותו אזור שבו מטפלים.

מאז שהחל השימוש במכשירים המבוססים על הורדת טמפרטורה מבוקרת, ובדרך זו חיסול תאי השומן הרגישים לקור, נערכו מספר מחקרים כדי להעריך את אחוזי ההצלחה. התוצאות: בין 85% ל-90%. אלו הם כמובן אחוזי הצלחה מרשימים מאוד, ואם תבחרו להעלים שומן בבטן, במותניים, בירכיים, בזרועות או במקומות אחרים בגוף ע"י הקפאת השומן – קרוב לוודאי שכעבור מספר שבועות תוכלו לראות הבדל משמעותי לטובה.

יחד עם זאת בערך 1 מכל 10 מטופלים ומטופלות לא חווה את השינוי המבוקש, ובמקרה כזה נגרם מן הסתם מפח נפש.

סיכון 2: אי נוחות משמעותית לאחר הטיפול

קריוליפוליזיס מבוססת כאמור על הורדה מבוקרת של הטמפרטורה באזור שיש בו מצבור שומן עיקש, כלומר כזה שלא נכנע גם לדיאטה מוקפדת ולשגרת פעילות גופנית. הסיבה לאפקטיביות ולבטיחות של הטיפול היא שתאי שומן רגישים יותר לקור בהשוואה לתאים אחרים בגוף – תאי עור, תאי עצב, תאי דם, תאים בשרירים וכו'. 

בהתאם הטמפרטורה שמייצר המכשיר היא כזו שלא פוגעת בשום מרכיב בגוף פרט לתאי השומן. יחד עם זאת ייתכנו תופעות לוואי מסוימות: מתחושת עקצוץ וכאב קל, דרך אדמומיות, בצקת באזור המטופל, רגישות יתר (או לחילופין היעדר תחושה), ועד לגירוי בעור, פריחה או דלקת. במקרים חריגים ישנו כאב פחות קל, אם כי גם אותו אפשר לנטרל באמצעות משככים.

בכל מקרה אצל אנשים רגישים לקור תופעות הלוואי עלולות להיות חמורות יותר, ולכן רופא בעל יושרה ימליץ על שיטה אחרת להמסת שומן. גם בעיות בתפקודי קרישת הדם עלולות להוביל לסיבוכים, וחשוב ליידע לגביהן מראש. לנשים בהריון ולנשים מניקות מומלץ בחום להמתין עם הקפאת השומן.

סיכון 3: הצטברות שומן במקום אחר בגוף

כשמבררים האם יש לטיפולי הקפאת שומן סיכונים לצד הסיכון הגבוה מאוד לשיפור משמעותי במראה החיצוני, ובעקבותיו גם בתחושה הפנימית, ישנו עוד תרחיש שכדאי להיות מודעים אליו: תאי השומן שנהרסו עקב הקפאת האזור המטופל לא יצמחו מחדש. מצד שני, עדיין ישנם בגוף תאי שומן רבים (וחיוניים, שכן השומן מסייע בהעברת אותות עצביים בין תאים, מרפד איברים פנימיים ותורם לבידוד תרמי מהסביבה). מטופלים שיראו בהקפאה פתרון פלא ולא יקפידו על אורח חיים בריא לאחר התהליך, יגלו עודפי שומן חדשים, ובפרט במקומות אחרים בגוף – כתוצאה מהתמלאות תאי השומן בהם.

בהתאם כירורג פלסטי מיומן מוודא מראש בשלות לתהליך, ובפרט הבנה ששינוי יציב לטווח ארוך מחייב התנהלות אחראית. ברוב המקרים ההישגים המרשימים של הקפאת השומן מייצרים מוטיבציה גבוהה לשמור על המראה המחמיא יותר, והטיפול מהווה בסיס להקפדה על תזונה נכונה וגם פעילות גופנית מותאמת לאדם.