יום חמישי
28th מרץ 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » החלקת משי – כיצד היא מתבצעת, ועל מה חשוב להקפיד אחרי ההחלקה?

החלקת משי – כיצד היא מתבצעת, ועל מה חשוב להקפיד אחרי ההחלקה?

החלקת שיער

ישנם מקרים שבהם ישנו גם צורך בשיקום השיער וגם רצון להחליק אותו. במקרים אלה הפתרון האופטימלי הוא החלקת משי – סוג ספציפי של החלקת קרטין שמובילה לשיפור ניכר במצב השיער ובמקביל הופכת את השערות לחלקות.

השם החלקת משי ניתן לתהליך שיקום שיער זה לנוכח העובדה שבמסגרתו מוחדרת לשערות תרכובת של מספר חומרים אקטיביים ובהם קרטין משי. שילוב החומרים מקנה לכל שערה גמישות מרבית, חוזק וגם ברק, ותוך כדי הטיפול השיער גם הופך לחלק.

כיצד מתבצעת החלקת קרטין משי?

החלקת משי מבוססת כאמור על החדרת פורמולה מיוחדת שבבסיסה קרטין משי, חלבון חיוני שמבטיח לשערות חוסן, אלסטיות וחן. כדי שהחדרת תרכובת החומרים תהיה אפקטיבית ראשית כל יש לחפוף את השיער היטב, עם שמפו מיוחד, למרות את התרכובת ואז לעסות את כל השערות, קבוצה אחרי קבוצה, כך שהעיסוי העדין והאפקטיבי יחדיר את החומר, ובמיוחד את הקרטין, אל תוך השערה.

בשלב הבא נכנס לתמונה חום: באמצעות מכשיר שמכוון לטמפרטורה המדויקת בהתאם למצבו של השיער, לשיקום שהוא זקוק לו ולמידת ההחלקה הרצויה, החומרים האקטיביים מוחדרים עוד יותר עמוק לשערות, כולל אל הסדקים הזעירים ביותר בכל שערה ושערה. תוך כדי החלקת השיער הוא גם מצופה בקרטין כדי להקנות לו יותר ברק.

עוד כדאי לדעת שניתן לבצע החלקת שיער משי גם מיד אחרי צבע או גוונים, כולל על שיער בלונד או פלטינה. גם אחרי עיצוב שיער שנכשל והותיר את השערות "שרופות" ניתן לבצע החלקת משי (לאחר המתנה בת מספר ימים) ובעצם להציל את השיער ולהעניק לו מחדש מראה מחמיא.

על מה חשוב להקפיד אחרי החלקת שיער זו?

על-מנת לשמור על התוצאות – שערות רכות, בוהקות, חלקות, חזקות ומרשימות מאוד – לאורך זמן, חשוב להקפיד על מספר כללים פשוטים: ראשית, יש להשתמש במרכך ובשמפו ייעודיים, ובמיוחד אם החלקת המשי בוצעה כדי לשקם שיער פגום קשות. שנית, כדאי להשתמש במסכה מזינה לשיער בתדירות של אחת לשבוע (המלצה זו תקפה אחרי החלקות שיער מכל סוג, שכן נדרשת תחזוקה שוטפת נאותה על-מנת להבטיח מראה מושך באופן קבוע).