יום שלישי
16th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » אסתטיקה ויופי » הגדלת חזה בהרדמה מקומית – מדוע זה עדיף על הרדמה כללית?

הגדלת חזה בהרדמה מקומית – מדוע זה עדיף על הרדמה כללית?

הגדלת חזה בהרדמה מקומית

הגדלת חזה בהרדמה מקומית

ישנם סוגים שונים של הרדמה, אשר מקובלים בניתוחים. מרבית ניתוחי החזה מבוצעים כיום בשיטת ההרדמה המלאה. יחד עם זאת, אפשר גם אחרת. ישנה אפשרות לבצע את ההליך הזה בצורה שונה, כלומר הגדלת חזה בהרדמה מקומית, עם או ללא טשטוש נלווה. למי זה מתאים ומדוע זה קיים? אספנו את המידע החשוב במיוחד בשבילך.

ניתוחים פלסטיים בהרדמה מקומית

מדע הרפואה הצליחה לשפר באופן ניכר את ההרדמה הכללית הנהוגה בהליכים כירורגיים. שיעור התקלות שעלולות להתרחש ירד פלאים. ובכל זאת, הגישה המקובלת היא כי אם זה ניתן, כדאי להעדיף הרדמה מקומית על פני הרדמה כללית. ככל שהשימוש בחומרי הרדמה ניכר יותר, כך רמת הסיבוכים יכולה לעלות. חייבים לבצע חישובים מדויקים לגבי כמות חומרי ההרדמה, ביחס למשקל הגוף ובהתאם לסוג הפרוצדורה והניתוח הפלסטי שעומדים להתקיים.

אין ספק גם כי החשש מפני ניתוח פלסטי בהרדמה מלאה מלווה לא מעט אנשים. אם גם את שותפה לחשש הזה, ללא ספק תחושי רווחה של ממש לדעת כי אפשר לבצע אפילו הגדלת חזה בהרדמה מקומית. כן, ממש כפי שניתן לבצע טיפול שורש תחת הרדמה מקומית, מבלי לחוש כאב. מבלי לחוש אי נוחות משמעותית. ועוד דבר, חשוב לא פחות מכך: עניין ההתאוששות. ביחס לניתוחים פלסטיים בהרדמה מלאה, מניתוח בהרדמה מקומית הרבה יותר קל להתאושש. אמנם ניתוח בהרדמה מקומית עשוי לארוך זמן קצת יותר ארוך אולם בסיכומו של דבר, משך הטיפול ביחד עם ההתאוששות יהיה קצר יותר.

מי מחליט על צורת ההרדמה, הרופא או המטופלת?

סוגיה מרכזית היא מי יחליט באיזה אופן תתבצע הגדלת החזה. האם הרופא הוא זה שמחליט לגבי הגדלת חזה בהרדמה מקומית או שמא מי שתחליט זו את, המטופלת? במובנים מסוימים, ההחלטה נמצאת בידיה של המטופלת, אך אין ספק כי גם לרופא המנתח יש מה לומר בעניין זה.

במידה ולאחר שתקבלי את ההסברים המפורטים על מהלך הטיפול מהרופא תחליט שאת מעוניינת בהרדמה מלאה, איש לא יאמר לך אחרת. יש מטופלות שמחליטות בסופו של דבר כי הן רוצות ניתוח בהרדמה מלאה וזו זכותן. עם זאת, הרופא עשוי לשלול את האפשרות לניתוח בהרדמה מלאה, בהינתן לפניו תוצאות בדיקות קודמות, למשל בדיקת דם, אק"ג וכיוצא בזה. על פי רוב, הרופא יקשיב ברוב קשב לרצונה של המטופלת ויעשה כל אשר ביכולתו על מנת לבצע את הניתוח בהתאם לרצונה.

הרדמה מקומית כנגד הרדמה מלאה

ניתוחים פלסטיים ובפרט הגדלת חזה מבצעים בהרדמה מלאה. זו עובדה, נכון? אז חשוב לדעת שמה שהיה נכון ובגדר אמת מוחלטת עד לזמן האחרון ממש, כבר לא תמיד נכון. מסתבר כי ניתן לבצע הגדלת חזה בהרדמה מקומית. ויש לנו בדיוק את המידע שיעשה לך סדר בדברים.

הצורך בהרדמה נקודתית בהליך הגדלת שד

אם תרצי לדעת מדוע בעצם נולד הצורך בניתוחים פלסטיים בהרדמה מקומית, יש כמה היבטים חשובים. ראשית, למרות שהרדמה כללית הפכה בימינו למאוד בטוחה, בכל זאת תקלות יכולות להתרחש. הרדמה מקומית במסגרת ניתוח פלסטי בכל זאת יותר בטוחה. אך אנו יכולים לומר כי יש דבר נוסף, הראוי לציון. ההתאוששות מניתוח פלסטי שהתבצע בהקדמה מקומית הרבה יותר מהירה. תופעות הלוואי הרבה פחות מורגשות. אפשר לחזור לשגרה, מהר יותר. וללא ספק, אם את מרגישה חשש בלב מפני ניתוח פלסטי בהרדמה מלאה, את ממש לא לבד. זה מאוד נפוץ, כאשר הלב הרבה יותר רגוע לפני שמגיעים לבית החולים או לקליניקה, לביצוע ניתוח פלסטי בהרדמה מקומית בלבד.

מהי המשמעות של הרדמה מקומית לפני הגדלת החזה?

אחרי שהבנת מדוע החלו ניתוחי הגדלת החזה ללא ההרדמה הכללית להיות פופולריים, תרצי בוודאי להבין יותר על משמעות ההרדמה המקומית. איך זה מתבצע? עד כמה זה אפקטיבי? אם עברת אי פעם טיפול שיניים, סביר מאוד להניח שאך בעצם כבר יודעת מהי הרדמה מקומית. זוהי הרדמה שנועדה להשפיע על אזור מסוים בגוף, מבלי שהמטופלת שרויה במצב שינה של ממש או באובדן הכרה. נעשה שימוש בחומרי אלחוש וחומרים מרדימים בעלי פעולה מקומית, בהיקף הרצוי. מקובל מאוד להציע אפשרות של חומרי טשטוש בעירוי לווריד. זה לא חיוני, זה לא חובה, אך חשוב לנו לומר כי האפשרות קיימת ויש רופאים אשר ממליצים על כך. בצורה כזאת, את כמטופלת מרגישה הרבה יותר נינוחה והרבה יותר רגועה במהלך הטיפול. ובזכות ההרדמה המקומית, את הטיפול עצמו לא מרגישים.

מה בדיוק קורה במהלך הניתוח

הגדלת חזה הינו טיפול מאוד מקובל, בכך אין כל ספק. נשים רבות מבקשות לעצב את החזה באופן זה, לפעמים בשנות העשרים, לפעמים בשנות השלושים ולפעמים גם בשנים מאוחרות יותר. חשוב לציין כי הגדלת חזה בהרדמה מקומית נעשית בצורה מאוד מקצועית ומבוקרת. הרופא בודק מדדים שונים כגון לחץ הדם והפעילות החשמלית של הלב. האזור שבו מבצעים את הפעולה הכירורגית, לצורך הכנסת השתל עובר חיטוי וניקוי דקדקניים. לאחר מכן מבצעים את ההרדמה המקומית ואם צריך, גם השימוש בחומרי טשטוש. הניתוח, כולל ההרדמה המקומית, איננו ארוך. לרוב, לא יותר משעה וחצי או שעתיים, מרגע תחילת הטיפול ועד שמגיעים לחדר ההתאוששות. בזכות העובדה שהגוף לא צריך להתמודד עם האפקט של ההרדמה המלאה, השהות בחדר ההתאוששות מינימלי.

אם עד כה חששת מביצוע הגדלת חזה בגלל ההרדמה, הרי שכעת את יודעת שהרדמה כללית איננה חובה. אך יש לציין כי לא כל המנתחים הפלסטיים אוהבים לבצע הרדמה מקומית. מבחינתם, הרדמה כללית מאפשרת להם להתקדם בקצב המוכר להם, מבלי שהמטופלת ערה לכל המתרחש (ואכן, ניתוח בהרדמה מלאה בדרך כלל יהיה קצת יותר מהיר). כדאי, אם כן, להתייעץ עם רופא שנוהג לבצע הן ניתוחי חזה בהרדמה כללית והן ניתוחי חזה בהרדמה מקומית. כך תוכלי לבחור את מה שהכי מתאים עבורך.

הרדמה מקומית יעילה ואפקטיבית

כמו כל דבר בחיים, גם לצורת ההרדמה שבוחרים יש יתרונות ויש חסרונות. מה שחשוב לנו לומר לגבי הגדלת חזה בהרדמה מקומית זה שמדובר בהרדמה אפקטיבית מאוד. גם אם את לא רדומה בהרדמה כללית, את לא צפויה לחוש בכאבים.

לפני ההרדמה המקומית עשוי הרופא להשתמש גם באחלוש מקדים וזה לא הכל. בתיאום עם הרופא, ניתן לבקש כי הגדלת החזה תתבצע תחת טשטוש. כלומר, לפני שמתחילים בביצוע ההגדלה, לפני שרופא מבצע את החיתוך, הכנסת השתל והתפירה, מחדירים חומרים מטשטשים.

כלומר, למרות שאת לא תהי רדומה, את גם לא בדיוק נמצא בשיא ההכרה המלאה. זה מצב המזכיר במידה מסוימת שיכרון או ערפול חושים ויש נשים אשר חוות הרגשה ממש מרוממת. והדובדבן שמעל הקצפת – לאחר הניתוח, ההתאוששות הרבה יותר קצרה ולא מרגישים תופעות לוואי בעוצמה של הרדמה מלאה.

לסיכום

ניתוח הגדלת חזה הינו אחד הניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר. מאוד מקובל לבצע את ההליך הזה כאשר המטופלת נמצאת תחת הרדמה כללית. עם זאת, לאחרונה ניתן לראות עליה בביקוש לביצוע ההליך שלא תחת הרדמה כה עמוקה.

במילים אחרות, ניתן ואפשר לבצע הגדלת חזה בהרדמה מקומית. המנתח הפלסטי לא ינסה לשכנע מטופלת שאיננה מעוניינת בכך, אך כדאי לדעת שיש כמה נקודות חשובות.

למשל, כאשר מבצעים הגדלת חזה בהרדמה מקומית הניתוח מעט ארוך יותר לעומת ניתוח בהרדמה כללית, אך ההתאוששות עצמה (לאחר הניתוח) הרבה יותר מהירה.

למרות שגם הרדמה כללית איננה נחשבת למסוכנת, מטופלות רבות למעשה חוששות מפני הרדמה כללית. לכן, האפשרות לביצוע הרדמה מקומית לצורך ניתוח הגדלת חזה יכולה בהחלט להפחית חששות.

עוד יש לציין כי במהלך הניתוח ניתן לשלב לצד ההרדמה המקומית באזור החזה גם שימוש בחומרים מטשטשים. אלה חומרים שניתנים בעירוי לווריד, לפני הניתוח.

מבחינת הניתוח עצמו, הרי שהגדלת חזה בהרדמה מלאה או בהרדמה כללית נעשים בדרך דומה וגם התוצאות, בסופו של דבר, זהות.