יום חמישי
25th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » בנייה, עיצוב ושיפוצים » דק פייבר צמנט ויתרונותיו על דק עת רגיל

דק פייבר צמנט ויתרונותיו על דק עת רגיל

דק צמנט פייבר

כשאנחנו שומעים את המילה "דק" בדרך כלל האסוציאציה הראשונה היא עץ. כולנו התרגלנו לחשוב שחומר גלם זה, שבאופן כללי משמש את המין האנושי למגוון רחב של מטרות, הוא היחיד המתאים לבניית דקים, ואולי לא היחיד אבל הבחירה הטבעית – אבל כדאי לדעת שישנה עוד אופציה, משתלמת להפליא, והיא דק פייבר צמנט.

למה כדאי גם לכם להכיר את האופציה של דק פייבר צמנט?

פייבר צמנט הוא תערובת של מלט, מים, חול ומינרלים שונים. בדרך כלל המרכיב העיקרי הוא מלט (40-60%), המרכיב השני הוא חומרי מילוי (20-30%), תאית אחראית לכ-10% מהתערובת ועוד מרכיב חשוב מאוד הוא נציץ – קבוצה של מינרלים ובהם מגנזיום, אלומיניום, סידן, ליתיום, ברזל ועוד. הנציץ (שנקרא גם Mica) עשוי להוות בין 10 ל-15% מהתערובת ובין השאר הוא זה שתורם לאלסטיות הרבה של הפייבר צמנט. עוד כדאי לדעת כי חומר זה נמצא בשימוש מזה קרוב ל-50 שנה, כשבעשור האחרון התרחב מאוד השימוש בפייבר צמנט – בעיקר בזכות שיטות הייצור המתקדמות והטכנולוגיות המשופרות שמקנות לחומר זה יתרונות משמעותיים.

יתרון משמעותי אחד הוא התחזוקה המינימלית הנדרשת עבור חיפוי דמוי דק עשוי מפייבר צמנט. כשאנחנו מתקינים דק במרפסת או בגינה, אנחנו רוצים להתרווח עליו וליהנות משהות נינוחה ולא להתאמץ יתר על המידה כדי לשמר את הדק במצב תקין. זהו כמובן יתרון גם מבחינה כלכלית.

יתרון שני הוא תוחלת החיים הארוכה של לוחות הפייבר צמנט. גם יתרון זה מניב תועלת כלכלית, ויש לו חשיבות גם מבחינת מיצוי המשאבים וצמצום הפגיעה בסביבה. יתרון שלישי הוא העמידות בפני פגעי מזג האוויר השונים, כך שגם כשאתם מתקינים דק פייבר צמנט במקום חשוף לשמש, חום, גשם ולחות, אתם יכולים לישון בשקט ולדעת שהחיפוי לא ייפגם אלא יישמר היטב – וכאמור למשך שנים רבות רבות.

גם בהיבט האסתטי, שכמובן יש לו חשיבות רבה מאוד כשבוחרים דק או חיפוי דמוי דק, הפייבר צמנט מתאפיין ביתרון בלתי מבוטל: ניתן לצבוע אותו בקלות, כך שגם אם תרצו לשנות את המראה שלו (כדי לחדש את מראה הגינה או המרפסת באופן כללי אחרי כמה שנים), תוכלו לעשות זאת בהשקעה מינימלית.

חיפוי דמוי דק – ידידותי לסביבה, נוח להתקנה

בעידן הנוכחי אי אפשר להתעלם יותר מהפן האקולוגי בכל החלטה והחלטה שלנו. כולנו נחשפים לעוד ועוד מחקרים שמתריעים בפני קטסטרופה של ממש אם לא נצמצם את הנזקים שאנחנו גורמים לכדור הארץ, ומצטברים יותר ויותר נתונים לגבי הצורך בשינוי משמעותי – והדבר אפשרי גם מבלי לשלם מחיר יקר מדי בהווה. דק פייבר צמנט הוא דוגמה מצוינת למוצר שמצד אחד מספק נחת רבה – כאמור חיפוי עמיד לשנים רבות, יפה וקל לתחזוקה – ומצד שני החומרים שמרכיבים אותו הם ברי קיימא והוא מבוסס באופן כללי על ניצול יעיל במיוחד של המשאבים. גם אריכות הימים שלו תורמת לצמצום הפגיעה בסביבה, שכן הוא ישרת אותנו במשך פרק זמן משמעותי במיוחד.

מאפיין נוסף של הפייבר צמנט הוא נוחות העבודה איתו, ובפרט לאחר שצוברים ניסיון בכך. בהתאם מומלץ לרכוש לוחות פייבר צמנט לכל מטרה במקום שמספק לא "רק" מוצרים איכותיים אלא גם ידע ועצות פרקטיות לעבודה אופטימלית איתם.

עוד מוצרי פייבר צמנט מומלצים

את כל היתרונות של לוחות פייבר צמנט ניתן לנצל גם לטובת קירות חוץ, קירות פנים, הקמת גלריה, תשתית לבניית מרפסת, גג שטוח, רצפה צפה, תוספת קומה ועוד.