יום שישי
26th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » בנייה, עיצוב ושיפוצים » גלריה בבית פרטי – רק באמצעות תכנון מוקפד

גלריה בבית פרטי – רק באמצעות תכנון מוקפד

היתר לבניית גלריה

הוספת גלריה לבית פרטי או לדירת מגורים היא מהלך שיש בו תועלת רבה: המרחב החדש שנוצר מבטיח ניצול מרבי של השטח, ובעידן שבו מחירי הנדל"ן גבוהים במיוחד זוהי אופציה משתלמת הרבה יותר בהשוואה למעבר לבית או דירה גדולים יותר. על-מנת שהגלריה אכן תממש את הפוטנציאל הטמון בה ותספק מענה אפקטיבי לצרכי בני הבית, חשוב מאוד לתכנן אותה באופן מוקפד בעזרת אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים. בעמוד זה תמצאו מידע אודות הדגשים העיקריים בתכנון גלריות למגזר הפרטי על סמך הידע הנרחב והניסיון המגוון של STB.

מה כולל תכנון הקמת קומת גלריה בבית?

המונח "גלריה" קיים מאז ימי הביניים, כשאז הוא תיאר מרפסת בכנסיה. בעידן המודרני האופציה של הוספת קומת ביניים בתוך חלל אשר משמש למגורים או למטרות עסקיות הפכה נפוצה בשנות השמונים של המאה ה-20, בעיקר בקרב אמנים שחיו בערים גדולות וחיפשו פתרון יעיל לצורך לאחסן ולהציג את עבודותיהם. מהות הפעולה של הוספת גלריה לדירה או לבית פרטי היא בנייה של מעין קומת ביניים מתחת לתקרה על חלק מהשטח. במרבית המקרים תיבנה גלריה בחללים גבוהים (4-5 מ'; כשמדובר על דירה סטנדרטית בגובה של פחות מ-2.5 מ' אין אפשרות פרקטית לעשות זאת), או מתחת לגגות רעפים שמטבעם הינם משופעים ועל כן יש מתחתם חלל מתאים לגלריות.

חשוב להדגיש: אמנם הקמת קומת גלריה בבית פרטי נחשבת ל"בנייה קלה", כלומר כזו שלא כוללת יציקות בטון או בניית קירות מבלוקים, אולם גם כך חובה להקפיד על תכנון מדויק ועל קונסטרוקציה חזקה ועמידה. גם המדרגות המובילות אל הגלריה מחייבות הקדשת תשומת לב וכך החיבור לתשתיות הרצויות, הן מבחינת יציבות וחוזק והן בהיבט הקריטי של הבטיחות. עבורנו ב-STB הבטיחות היא הדגש הראשון במעלה שעליו אסור להתפשר, ובנוסף אנחנו מקפידים על שימוש בחומרים שמבטיחים חוזק רב ועמידות לטווח ארוך במיוחד וכן על מציאת פתרונות שיהיו היעילים ביותר האפשריים בדרך לגלריה פרקטית, אסתטית ומשתלמת.

התקנת גלריה – שלבי הביצוע

לא רק התכנון חייב להיות מוקפד אלא גם הביצוע. השלב הראשון של הוספת גלריות לבית פרטי הוא התקנת השלד שיישא את קומת הביניים, ולאחר מכן ישנן עוד פעולות רבות: בחירת הרצפה והנחתה על גבי הקונסטרוקציה הנ"ל, יצירת מפתחים לחלונות במידת הצורך, עבודות חשמל, פתרונות מיזוג, בניית מדרגות שיובילו אל הגלריה, מעקות למדרגות ולעתים גם לגלריה עצמה ועוד.

עוד כדאי לדעת כי גלריה מחייבת קבלת היתר בנייה – סיבה חשובה נוספת לחשיבותו של התכנון המושקע וכן לצורך בשימוש בחומרים איכותיים שעומדים בכל התקנים הרלוונטיים. בניית גלריה בבית פרטי היא פרויקט לאנשי מקצוע מנוסים – והמומחים בתחום גם יודעים עם אילו חומרים כדאי לבנות גלריות.

החומרים שמהם כדאי לבנות גלריות בדירות מגורים

הקונסטרוקציה שעליה מונחת גלריה בדירה או בבית יכולה להיות מברזל או מפלדה, כשלאופציה השנייה מספר יתרונות משמעותיים שהופכים אותה לבחירה הנפוצה ביותר בימינו. ראשית, העמידות של גלריות אלה גבוהה במיוחד שכן ברזל חשוף לסכנת קורוזיה (התהליך שבו נוכחות של מים או לחות מחלישה את הברזל ומובילה בהדרגה להתפוררותו) ואילו הפלדה לא. שנית, לוחות הפלדה ובפרט אלה העשויים MGO, הם קלי משקל כך שנוח מאוד לעבוד איתם (וחשוב להדגיש כי למרות המשקל הנמוך, הם חזקים וכושר הנשיאה שלהם גבוה). יתרון שלישי הוא הידידותיות לסביבה, שיקול שגם אותו כדאי לקחת בחשבון בכל החלטה בימינו, ובנוסף קל להרכיב ולפרק קונסטרוקציות פלדה על בסיס לוחות MGO כך שמובטחת לכם גם גמישות מרבית במקרה שהצרכים משתנים.

קונסטרוקציה לגלריה בבית פרטי עם לוחות Strong Floor

ל-STB יש כאמור בקיאות מעמיקה לגבי הוספת גלריה לבית פרטי או לדירה – וגם את הפתרון האידיאלי לבניית השלד: לוחות Strong Floor.

לוחות אלה עשויים ממגנזיום אוקסיד (MGO) בשילוב סיבי צלולוז, פרלייט וסיבי זכוכית לחיזוק. הם עומדים בתקן הישראלי החשוב של עמידות באש (ת"י 755), קלי משקל וחזקים, ניתן להניח עליהם כל חיפוי שתרצו (אריחי קרמיקה, שיש, פרקט וכו') או לצבוע אותם בגוון הרצוי והם מבטיחים לכל מי שרוצה להוסיף גלריה לדירה את יחס העלות-תועלת המשתלם ביותר שיש. גם אתם מוזמנים ליהנות מכל היתרונות של ה-Strong Floor ומהעזרה המשמעותית של STB בדרך לגלריה האופטימלית עבורכם.