יום שלישי
23rd אפריל 2024

פורטל עמק חפר » בנייה, עיצוב ושיפוצים » בניית גלריה – מחיר, חומרים, תכנון וכל המידע שחשוב שתדעו!

בניית גלריה – מחיר, חומרים, תכנון וכל המידע שחשוב שתדעו!

עיצוב חדרים

גלריה, כלומר קומת ביניים, עשויה לשדרג במידה משמעותית חלל של בית עסק או חדר בדירת מגורים. התוספת לשטח הקיים מבטיחה ניצול מיטבי שלו, כשניתן לייעד אותה גם למשרד, גם כשטח אחסון וגם למטרות נוספות. בניית גלריה חייבת להתבסס על תכנון מדויק ומפורט – בעמוד זה תוכלו למצוא אינפורמציה יקרת ערך לגבי חומרים, מחירים, תכנון ועוד.

מחיר בניית גלריה

באופן טבעי עבור כל שמתעניין באופציה של בניית גלריה מחיר ההקמה הוא פקטור משמעותי בהחלטה. הפרמטרים העיקריים שמשפיעים על עלותה של הגלריה הם הגודל שלה (שמייקר את העלות ומצד שני תורם רבות גם לתועלת מהקומה החדשה), גובה קומת הביניים ביחס לרצפה, יכולת הנשיאה שלה (ובמיוחד כשרוצים להשתמש בגלריה לאחסון של פריטים כבדי משקל) ומורכבות המבנה (ובהתאם מורכבות התכנון).

בכל מקרה כדאי לזכור שהחלטות מושכלות באמת מתבססות על יחס עלות-תועלת ולא רק על המחיר, ושניתן להוזיל עלות בניית גלריה מבלי לפגוע באיכותה, בעיקר באמצעות תכנון חכם ושימוש בחומרים מתקדמים.

החומרים מהם כדאי לבנות קומת ביניים

מנעד האפשרויות הרחב של הקמת גלריות לא מוגבל לבחירת הממדים, הגובה והמבנה, אלא כולל גם שלל חומרים שמהם ניתן לבנות את קומת הביניים המבוקשת. בין השאר תוכלו להקים את הגלריה על בסיס לוחות עץ או מתכת, וישנה אופציה משתלמת עוד יותר: לוחות MGO.

ה-MGO – או בשמו המלא: Magnesium Oxide – הינו חומר חזק מאוד מצד אחד וקל משקל מצד שני. בהתאם לוחות MGO מאפשרים ליצור גלריות עמידות מאוד, בעלות כושר נשיאה מרשים ובמחיר אטרקטיבי. את הלוחות הנ"ל קל מאוד לשנע ממקום למקום ואל המקום שבו בונים את הגלריה, וגם העבודה איתם נוחה למדי. הם עמידים לעובש ולמים, ועל כן תוכלו לבנות באמצעותם קומות ביניים גם כשמדובר על אזור רטוב ועוד יתרון משמעותי במיוחד הוא שהם לא דליקים (בהתאם לתקן הישראלי העדכני).

סיבה טובה נוספת לכך שקבלנים רבים וגם אדריכלים רבים מעדיפים את לוחות ה-MGO – שמורכבים ממגנזיום אוקסיד, מגנזיום כלוריד, סיבי צלולוז ופרליט, ומחוזקים גם בסיבי זכוכית – היא הידידותיות לסביבה. ייצור הלוחות כרוך בהשקעת אנרגיה נמוכה יותר, כל החומרים הינם חומרים ברי קיימא ובנוסף הלוחות מחזיקים מעמד לזמן רב במיוחד וגם לכך כמובן תרומה לצמצום הפגיעה בסביבה, שיקול שחייב להיות חלק מסט השיקולים לקראת כל החלטה בימינו.

על מה חשוב להקפיד כשמתכננים גלריה?

תכנונה של קומת הביניים נשען כמובן על הצרכים שאותם היא אמורה למלא. גלריה לאחסון למשל חייבת להיות בעלת כושר נשיאה מרשים, ובנוסף יש לקחת בחשבון גישה נוחה למלגזות כדי שניתן יהיה לשלוף כל פריט בקלות ובמהירות. כשמדובר על בניית גלריה שתשמש כמשרד תוקדש תזומת לב רבה במיוחד לפן האסתטי, ולא פחות מכך להיבט הבטיחותי. נושא הבטיחות הוא מרכיב יסודי גם בתכנון המדרגות שמובילות אל הגלריה, המעקות ועוד פריטים, ובפרט במקרים שבהם מגיעים אל הגלריה גם אורחים או לקוחות העסק.

עוד דגש מרכזי בתכנון גלריה הוא הגובה של קומת הביניים ביחס לרצפת החלל. יש לקחת בחשבון את כל השיקולים הרלוונטיים, הן מבחינת בטיחות (כשבאופן טבעי ככל שהקומה גבוהה יותר, כך נדרשת תמיכה מסיבית יותר) והן מבחינת השימוש השוטף בקומה החדשה. גם התוספות האפשריות לגלריה – ובפרט מדובר כאמור על המדרגות המובילות אליה – מחייבות תכנון מוקפד: מה יהיה הרוחב של המדרגות, מהו המרווח הנכון בין מדרגה למדרגה, מה יהיה המבנה שלהן (גרם מדרגות ישר או ספירלי) ועוד.

לנוכח חשיבותו הרבה של התכנון המדויק והמוקפד, מכל הבחינות, מומלץ לרכוש את הלוחות שישמשו לבנייתה של הגלריה ואת הציוד הנלווה (מעקות, מדרגות וכו') במקום שמספק בנוסף לחומרים גם ייעוץ מקצועי – השימוש בלוחות MGO אינו מסובך במיוחד, אבל מחייב ידע מסוים ותשומת לב לפרטים חשובים, ועל כן ישנה חשיבות רבה לידע יקר הערך שתקבלו ביחד עם הלוחות.