יום שישי
26th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » בנייה, עיצוב ושיפוצים » בנייה קלה – הטכנולוגיה החדשה להקמת מבנים

בנייה קלה – הטכנולוגיה החדשה להקמת מבנים

מהי בניה קלה

ניצול טכנולוגיות חדשניות מעניק לנו שפע אפשרויות חדשות בכל תחומי החיים – וגם בתחום הבנייה כדאי להכיר, ולאמץ, גישות עדכניות וחומרים מתקדמים. בפרט מומלץ להבין מהי בנייה קלה, למה היא מעוררת עניין רב, מהם יתרונותיה ואיך תוכלו גם אתם ליהנות מהם – בעמוד זה תמצאו תשובות מפורטות לכל השאלות הנ"ל.

מה זה בעצם בנייה קלה?

בנייה קלה נקראת כך משום שהמרכיבים של המבנה מתאפיינים במשקל קל, לכל היותר 50 ק"ג למ"ר. השלד עשוי אלומיניום או פלדה ואילו עבור החיפויים – הן החיצוניים והן הפנימיים – האופציה המומלצת ביותר היא לוחות בנייה שמיוצרים מחומרים מתקדמים על בסיס טכנולוגיות משוכללות. מאפיין מהותי נוסף של הבנייה הקלה הוא תכנון גמיש, ועוד כדאי לדעת כי במובנים רבים בנייה שכזו היא גם בנייה ירוקה.

אילו מבנים ניתן להקים על סמך העקרונות הנ"ל?

שיטה הבנייה הקלה – שמייצרת מבנים עמידים ויציבים לא פחות ולעתים אף יותר בהשוואה למבנים שמוקמים בשיטות מסורתיות – ניתנת ליישום עבור מבחר פרויקטים: הקמת בית פרטי, הוספת חדרים לבית קיים, הוספת קומה על הגג, משרדים, מגוון מבני ציבור, כיתות, גני ילדים ועוד.

השלבים השונים של הבנייה

  1. תכנון – כאמור בשיטה זו ניתן ליהנות מגמישות מרבית
  2. בניית השלד במפעל
  3. במקביל לשלב 2, ניתן לצקת את הרצפה בשטח ולהקים את הממ"ד
  4. לאחר שהשלד מושלם, מוסיפים אותו למבנה
  5. חיפוי הגג
  6. תשתיות – חיבור המבנה לחשמל, מים, תקשורת וכו'
  7. חיפוי קירות פנים
  8. חיפוי קירות חוץ
  9. הרכבת חלונות
  10. גמר – ריצוף, צביעה, התקנת דלתות ואינסטלציה

היתרונות העיקריים של הבנייה הקלה

היתרונות הרבים והמשמעותיים של הבנייה הקלה הופכים אותה לאופציה שמעוררת עניין רב ונבחרת לשימוש על-ידי עוד ועוד קבלנים, אנשי מקצוע וצרכנים. בפרט תורמים לכך העלות המשתלמת מאוד, האפשרות להשלים את הבנייה בפרק זמן קצר והעמידות הגבוהה.

עלות בנייה קלה

בנייה קלה מתאפיינת ביחס עלות תועלת משתלם מאוד. ראשית, היקף העבודה המושקעת בבנייה בשיטה זו נמוכה בהרבה בהשוואה לעבודה במסגרת בנייה מסורתית, והחיסכון בזמן עבודה ובכוח אדם מתורגם כמובן גם לכסף. שנית, מאחר שחלק משמעותי מהעבודה מתבצע במפעל, מיוצרת כמות נמוכה יותר של פסולת, ומאחר שעלות פינוי פסולת הינה גבוהה למדי הרי שגם בסעיף זה מושג חיסכון כספי. בחירה נכונה של לוחות בנייה מתקדמים חוסכת אף היא זמן ולכן כסף, וכתוצאה מכך יכול כל קבלן שבוחר בדרך זו להציע ללקוחות לא "רק" איכות גבוהה אלא גם מחיר תחרותי. עבור הצרכן הרווח כפול – העמידות הגבוהה של מבנים שהוקמו בשיטת הבנייה הקלה מצמצמת מאוד את הוצאות התחזוקה, וכמו כן מתאפיינים מבנים אלה ברמת בידוד גבוהה שמאפשרת להקטין את השימוש בפתרונות חימום וקירור וליהנות מחשבונות חשמל נמוכים יותר.

חיסכון גם בזמן

בזכות הקמת השלד המפעל מושג כאמור חיסכון ניכר גם בזמן, ובפרט אם המבנה מתוכנן היטב. פרויקט ממוצע מושלם תוך 6 חודשים ובלא מעט מקרים כבר אחרי 3 חודשים תיהנו מהמבנה הרצוי לכם. כדאי לזכור שהחיסכון בזמן מבטיח מינימום פגיעה בשגרת החיים, מה גם שחלק מהעבודות כלל לא מתבצע בשטח ועל כן יש הרבה פחות לכלוך ובלגן.

עמידות מקסימלית

השם "בנייה קלה" עלול להטעות – בפועל המבנים שמוקמים בדרך זו יציבים ועמידים מאוד, הן בפני רעידות אדמה (בזכות גמישות החיבורים בין חלקי המבנה), הן בפני דליקות (ובפרט אם בוחרים נכון את לוחות הבנייה), הן בפני רטיבות והן בפני פגעי מזג אוויר (וגם לשם כך נדרשת כמובן בחירה מושכלת של לוחות בנייה מתקדמים).

איך אנחנו נעזור לכם ליהנות מכל היתרונות?

לוחות הבנייה המתקדמים של STB הם המרכיב האולטימטיבי לכל פרויקט בניה קלה מכל סוג.

בין השאר תוכלו למצוא אצלנו לוחות STRONG BOARD שמבוססים על MGO ומתאימים לחיפוי חיצוני, לחדרים רטובים ולמטרות נוספות. לוחות אלה עומדים בתקן המחמיר לגבי עמידות לדליקות, מספקים רמת בידוד גבוהה מאוד, נוח לעבוד איתם והם קלי משקל ובה בעת חזקים להפליא.

לוח נוסף שמבוסס על MGO (מלט מגנזיום) הוא STRONG FLOOR שמתאים לשמש כרצפה לקומת נוספת, לבניית גלריה ולמרפסות מכל הסוגים. גם לוח זה חזק בנגיפה, מבודד היטב, אינו דליק (בהתאם לתקן ישראלי 755) וניתן לחפות אותו עם מגוון רחב של מוצרים (פרקט, שיש, קרמיקה) או לצבוע אותו בכל גוון שתרצו.

עוד לוח בנייה מתקדם שנשמח לספק לכם הוא UNIQUE – לוח MGO שמכונת CNC הפכה אותו לאלמנט דקורטיבי, ועל כן הוא אידיאלי לשימוש כמחיצה או כחיפוי פנים בחלל עסקי או ביתי.

האם בנייה קלה = בנייה ירוקה?

יתרון משמעותי נוסף של הקמת מבנים בדרך מתקדמת זו הוא הידידותיות לסביבה. למעשה, במובנים רבים בנייה קלה היא גם בנייה ירוקה – הודות לשימוש בחומרים בני קיימא ועמידים לטווח הארוך מאוד. כמו כן המפעל בנוי כך שזיהום האוויר שנפלט ממנו מצומצם. הבידוד המשופר מפחית את צריכת האנרגיה במהלך השימוש השוטף, ועוד תורם לידידותיות לסביבה ביצוע חלק מהעבודות במפעל וצמצום כמויות הפסולת.

יחד עם זאת חשוב לציין כי בנייה ירוקה – או בשמה האחר, בנייה בת קיימא – מחייבת התייחסות לשורה ארוכה של נושאים נוספים ובהם לדוגמה מיקום המבנה ותכנונו כך שישתלב בנוף ופתרונות למחזור מים "אפורים" ומי ביוב. האחריות מוטלת גם על הרשויות – למשל הבטחת פתרונות תחבורה יעילים. כשמשכילים באופן כללי למצות את המשאבים, לצמצם את הפגיעה בסביבה ולהבטיח מקסימום יעילות אנרגטית התוצאה היא מבנה שמספק מקסימום נחת בהווה מבלי לסכן את העתיד.