יום רביעי
24th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » בנייה, עיצוב ושיפוצים » בנייה מתקדמת באמצאות לוחות בנייה – רוחות חדשות ושינויים

בנייה מתקדמת באמצאות לוחות בנייה – רוחות חדשות ושינויים

בנייה מתקדמת באמצעות לוחות בנייה

שיטות הבניה בארץ נחשבות לשמרניות, אך גם לכאן מגיעות רוחות חדשות ושינויים. למשל, ידוע כי בארץ מקובל מאוד להקים מבנים באמצעות שימוש בבטון ובבלוקים, אך שיטות בניה מתקדמות כבר החלו להפציע. יודגש כי ההתקדמות עדיין איננה בדומה למדינות מערביות מובילות כדוגמת ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה או אירופה המערבית. יש הרבה מה לומר אודות בניה מתקדמת לסוגיה, אך הפעם נבקש להתמקד בבניה מתקדמת המבוססת על שימוש בלוחות בניה.

לוחות בניה, עכשיו גם בישראל

בצד השני של העולם ישנה מסורת ארוכת שנים של בניית בתים מעץ. זהו בהחלט חומר זמין, נגיש וטוב, אך גם בעל חסרונות משלו. הוא לא עמיד כנגד מזיקים והוא מתבלה במהירות בתנאי מזג אויר קיצוניים. הוא זקוק לתחזוקה מתמדת, והדבר מתבטא בהוצאות שאינן נגמרות. מחקר ופיתוח רציני ונכבד הושקע בנושא זה וכך פותחו שיטות חדשניות הכוללות למשל שימוש בפלדה בעלת דופן דקה המשולבת עם לוחות בניה. ניתן להוסיף לכך שימוש בחומרים ייעודיים לבידוד מיטבי, חומרים המוטמעים בקירות עצמם וכן בקונסטרוקציה של גגות. התוצאה המתקבלת – מבנה חזק ועמיד, אסתטי ויציב ויחד עם זאת גם בעל בידוד יוצא מן הכלל. וכיום, השימוש בלוחות בניה זמין גם כאן, אצלנו בישראל.

כשדקורציה ועמידות נפגשים

צמד המילים "לוח בניה" עשוי להישמע כמו דבר מה מגושם, גולמי ואפילו גס למראה. משהו בדומה ללוח עץ בלתי מהוקצע שמשמש נגרים להפקה ועיצוב רהיטים. ראוי, אם כן, להגדיש לא רק ממה ניתן לייצר את לוחות הבניה המשמשים לבניה מתקדמת אלא גם כי ניתן לייצר אותם ברמת גימור גבוהה ואף להשיג עיצובים מרהיבים לעין ושובי לב. חברות המתמחות בתחום זה מסוגלות להפיק לוחות בניה המיוצרים מהרכב חומרים ייחודי הכולל למשל מלט מגנזיום  (למעשה, תחמוצת מגנזיום). לוח שכזה עמיד מאוד בפני לחץ פיזי, עמיד בפני לחות, לא צובר עובש. ניתן אפילו להוסיף אלמנטים רצויים בשיטת CNC.

לוחות – והבניה מהירה יותר

בניה מתקדמת ושימוש בלוחות בניה מאפשרים קיצור משמעותי של משך זמן הבניה. כאשר לא צריך להקים באתר עצמו יציקות או חיפויי בטון, הכל מתבצע במהירות מסחררת. אין צורך להמתין עד שהבטון מתקשה. לא צריך להמתין שהטיח יתייבש. הכל מיוצר בשיטות תעשייתיות ומובל לאתר עצמו. מטבע הדברים, הדבר גם חוסך מאוד בהיקף כוח האדם הנדרש וכתוצאה מכך, גם בעלויות. לוחות בניה מיוצרים באופן קפדני, מבוקר ולכן – תוך יכולת לשמור על סטנדרט גבוה ואחיד. לא צריך לחשוש מכך שעקב טעות באתר הבניה יוקם קיר מוטה או שתערובת הבטון לא תיושם ביחסים הנכונים (מה שיפגום בעמידות וכן בבידוד).

התאמה מלאה למערכות השונות

בניה מתקדמת באמצעות לוחות בניה משתלבת נהדר עם גימור מרשים, אך הדבר משתלב גם עם הגישה הפרקטית. באמצעות שימוש בלוחות בניה יוצרים גישה נוחה במיוחד למערכות השונות שבתוככי המבנה. הן בתהליך הבניה והן לאחר סיום הפרויקט הגישה אל הצנרת, האינסטלציה או קווי החשמל קלה מאוד. כל ביצוע של תיקון או שינוי פשוטים מתמיד. כל המערכות נמצאות מאחורי הלוחות כך שהן נסתרות לעין אך ניתן להגיע לשם חיש קל. אין צורך לשבור קירות או לחצוב באמצעות פטישון או פטיש אוויר. הפתיחה והסגירה נגישים מאי פעם.

בניה ירוקה במיטבה

מבחינה סביבתית, יש כאן רווח נוסף. מכיוון שלוחות הבניה מיוצרים באופן מבוקר, מתועש ומדויק, לא נוצרת כמעט בכלל פסולת. לעומת אתרי בניה רגילים, אתר שבו עושים שימוש בלוחות בניה הרבה יותר נקי. זאת ועוד, הקמת הלוחות חסכונית מבחינה אנרגטית וחוסכים פליטה של גזים רעילים או גז חממה.

גם האלמנט המבודד של לוחות הבניה חשוב ביותר. מבנה המבוסס על הלוחות הללו נהנה מבידוד תרמי וגם בידוד אקוסטי משופר. ניתן, לפי הצורך, להשתמש בשיטת השכבות, כך שמשיגים חיסכון עצום בהוצאות בגין חימום או קירור (בהתאם לעונה).

סוגי לוחות בניה ושימושים

לוחות בניה יכולים לשמש ביצירת אלמנטים דקורטיביים, בהקמת תקרות, קירות פנים וחוץ. ניתן לעשות בהם שימוש לטובת חיפויים וכן לטובת שיפורים בעיצוב הפנים. הלוחות יכולים לשמש בהקמת מבני מגורים וכן מבנים עסקיים. ניתן לעצב בעזרתם חללים משרדיים וגם בתים פרטיים. מעולים גם לצרכי בידוד ומקובלים בבניה ירוקה מאיכות גבוהה.

ראוי להוסיף כי הלוחות עמידים בפני לחות ומים, כך שניתן ליישם אותם גם בחדרים רטובים כדוגמת חדרי רחצה וחדרי שירותים ומקלחות. מתאימים גם למטבחים, לרבות מוסדיים. הם יכולים לשמש תחליף לא רק ראוי אלא ממש עדיף על שימוש בצמר בטון, משום שהם יותר קלי משקל. זאת ועוד, ניתן להשתמש בהם אפילו בהקמת פתרונות שילוט מתקדמים ומסתור כביסה.