יום שישי
26th יולי 2024

פורטל עמק חפר » ספרות וכתיבה » הוצאה לאור של ספרי ילדים – מה צריך לדעת?

הוצאה לאור של ספרי ילדים – מה צריך לדעת?

הוצאה לאור של ספרי ילדים

כל הוצאה לאור של ספר חדש דומה ללידה מרגשת, ובפרט כך הדבר כשמדובר על ספר ילדים: בין אם מדובר על ספרון קצר שמיועד לפעוטות, שיאזינו בעיניים נוצצות ובלב נרגש להקראתו על-ידי הוריהם; בין אם זהו סיפור שנועד לאלו שכבר רכשו את מיומנות הקריאה והחלו לגלות את קסמה; ובין אם מדובר על ספר רב עמודים שיסחף בני ובנות נוער אל עולם חדש עבורם ויעזור להם לפתח מבט תמים ומפוכח גם יחד – בכל מקרה הוצאה לאור של ספרי ילדים מחברת את הכותב או הכותבת עם קהל יעד שתמיד מרגש לבנות אליו גשר של מילים (ואיורים).

גם את התהליך שמוביל מכתיבת טקסט לספר שניתן להחזיקו ביד ואף לראות ילדים מתמוגגים ממנו ניתן להמשיל לגשר – שההליכה עליו היא חוויה מרתקת וגם מאתגרת, וישנם אף רגעים שבהם הגשר מרגיש לא יציב ועל כן כדאי לצלוח אותו בלוויית הוצאה לאור שאמונה על מתן יחס אישי, קשוב במיוחד, רגיש מאוד ומקצועי להפליא. מומלץ גם לפנות להוצאה לאור אשר מתמחה בתחום הספציפי של ספרי ילדים, שמטבעם מחייבים התייחסות מדוקדקת ומדויקת לסוגיות הנוגעות לקהל יעד הצעיר.

ספרינט צברה ניסיון נרחב בהוצאה לאור של ספרי ילדים מכל הסוגים. נשמח לסייע גם לכם להפוך חלום למציאות ורעיון ומילים לכדי ספר. השירותים שלנו כוללים עריכה ספרותית שמבטיחה ליטוש מדויק של הטקסט ובהתאם חיבור מיטבי עם הפעוטות/הזאטוטים/הילדות/בני הנוער, עריכה לשונית והגהה קפדניות כך שהתוצאה תהיה מכובדת ומכבדת את הקוראים הצעירים, והוספת איורים.

שלב זה של עיטור הסיפור באיורים שיוסיפו לו חיות וייצרו איתו הרמוניה שובת עין ולב מתבצע ברגישות מרבית, כך שהציורים יספקו למילים תפאורה מחמיאה מבלי לגנוב את ההצגה. כמו כן מוקדשת תשומת לב הן לנפח הכולל של האיורים והן לכל איור ואיור בנפרד, וכמובן שגם אתם שבראתם את העולם אשר מתואר באותם איורים לוקחים חלק משמעותי בהחלטות המתקבלות לגביהם.

התחנה האחרונה בגשר אל ספר הילדים שלכם היא עיצוב הכריכה. כריכות משפיעות במידה רבה על רצונם של הקוראים הצעירים לפתוח ספר, ועל כן אנחנו בספרינט מייחסים משקל נכבד גם לבחירה זו ומציעים לכל ספר ילדים מספר סקיצות. לאחר מכן מבוצעים מקצי שיפור בעיצוב הכריכה עד לשביעות רצון מלאה – ולספר הילדים שתמיד חלמתם עליו.