יום חמישי
28th מרץ 2024

פורטל עמק חפר » ספרות וכתיבה » ליווי פרויקט מימון המונים – 3 שלבים שחשוב לזכור

ליווי פרויקט מימון המונים – 3 שלבים שחשוב לזכור

פרויקט מימון המומנים

מימון המונים הוא שיטה יעילה, ולעתים גם מרגשת מאוד, להוציא לאור ספר. אנחנו בספרינט רכשנו ניסיון ייחודי בסיוע לסופרים ולסופרות שבחרו בדרך זאת ויצרנו תהליך מובנה שמספק מענה אפקטיבי לכל הצרכים של פרויקט מסוג זה. התוצאה: הסיכוי שלך לראות את הספר הופך מחלום למציאות גבוה במיוחד.

הליווי שאנחנו מעניקים מורכב משלושה שלבים: אפיון הפרויקט, יצירת סרטון שובה לב שיגדיל משמעותית את אחוזי ההיענות לבקשת המימון והוצאה לפועל של קמפיין מימון ההמונים המתאים ביותר לספר שלך.

שלב ראשון: אפיון הפרויקט

כשאנחנו מצליחים לרתום קבוצה גדולה של אנשים שכל אחד מהם תורם סכום צנוע יחסית, ניתן להוציא לפועל כמעט כל תכנית – בתנאי שנצמדים לכלל החשוב של חז"ל, סוף מעשה במחשבה תחילה. אחד המפתחות העיקריים להצלחת פרויקט מימון המונים הוא מציאת התשובות המדויקות ביותר – עבור הספר הספציפי שכתבת ובעזרת הניסיון המגוון שלנו – לשאלות חשובות, ובפרט לשאלות הבאות:

  • מהו הסכום שאותו נרצה לגייס?
  • מהו התאריך האופטימלי לסיום קמפיין המימון?
  • מהי הפלטפורמה האידיאלית עבור הקמפיין הספציפי?
  • מיהם האנשים שנרצה שיתמכו בפרויקט?
  • מה יגרום לאנשים אלה לתמוך בנו?
  • מה יגרום לאותם אנשים גם לשתף את הפרויקט ולהרחיב את מעגל התפוצה שלו?
  • באילו ערוצים כדאי להפיץ את הפרויקט? (קבוצות פייסבוק, וכו')

הקדשת מחשבה לשאלות הנ"ל, ובפרט ליצירת החיבור בין הספר ובינינו לבין קהל היעד, מבטיחה יעילות מרבית בשלבים הבאים של גיבוש האסטרטגיה לקמפיין.

שלב שני: סרטון ייחודי ואיכותי

על-מנת להבליט את הפרויקט שלנו מבין כל ההמונים שמבקשים מימון, מומלץ ליצור סרטון – כלי משכנע מאין כמותו, ובמיוחד כשגם ליצירתו מוקדשת מחשבה מעמיקה. הסרטון שניצור עבורך נשען על תהליך מסודר, יצירתיות רבה והתאמה מושלמת לספר שלך, כך שתיווצר הרמוניה מלאה בין הקמפיין לבינו.

השלבים של יצירת הסרטון שיסחף את קהל היעד שלנו ויגרום לו לתרום להצלחת הפרויקט הם:

  • הגדרת מטרות מדויקות
  • חלוקה של הסרטון לשלבים השונים וניתוח כל שלב
  • כתיבת תסריט (בשיתוף איש מקצוע שזוהי מומחיותו)
  • ליהוק (במקרים שבהם נדרשים שחקנים)
  • בחירת הפסקול המתאים לסוג הסרטון
  • הוצאה לפועל של התוכניות ויצירת הסרטון

שלב שלישי: יצירת הקמפיין

השלב השלישי הוא כתיבת הקמפיין עצמו. גם שלב זה מתבצע בהתאם לתוכנית מסודרת שיצרנו בספרינט על-מנת להבטיח אחוזי הצלחה מקסימליים. יצירת הקמפיין כוללת את הפעולות הבאות:

  • מציאת שפה משותפת עם קהל היעד
  • כתיבת עמוד הבית של הפרויקט
  • כתיבת פסקה ממוקדת שתציג אותך באופן ענייני ומסקרן
  • ניסוח הביוגרפיה שלך כך שתתאים לפרויקט מימון המונים
  • הצגת התשורות באור מחמיא ומושך – הן מבחינת הטקסט והן מבחינה ויזואלית
  • ניסוח מראש של 5 עדכונים אשר יישלחו תוך כדי הקמפיין אל קהלי היעד הרלוונטיים בערוצי ההפצה שנבחרו

תהליך העבודה היעיל, המחויבות שלנו להצלחת הפרויקט והקשב המלא לרצונות שלך כך שהתוצאה תהיה לא "רק" קמפיין אפקטיבי אלא גם כזה שנמצא בהלימה מושלמת לרוח הספר שכתבת, מבטיחים אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד. בנוסף נלווה אותך לאורך הקמפיין, כשבין הצעדים העיקריים ניתן לציין את הרכישה בימים הראשונים של מספר תשורות (על-מנת ליצור מעגל ראשון ולהציג עניין רב בפרויקט), שיווק בפייסבוק ואף סיוע בשליחת התשורות לתומכים הרבים שנרתמו לסייע לך להגשים את החלום ולהוציא לאור את הספר.