יום שישי
29th מרץ 2024

פורטל עמק חפר » משפחה, זוגיות וילדים » שמות לתינוקות – כל הדרכים למצוא השראה לשם של הבייבי החדש שלכם

שמות לתינוקות – כל הדרכים למצוא השראה לשם של הבייבי החדש שלכם

שמות לתינוקות

המשוררת הישראלית זלדה ידועה בשיריה מעוררי ההשראה, ואחד השירים המוכרים ביותר שלה הוא "לכל איש יש שם", השיר הולחן על ידי היוצר חנן יובל ובוצע לראשונה על ידי הזמרת חוה אלברשטיין. השיר המוכר מתחיל בשורה: "לכל איש יש שם שנתן לו אלוהים ונתנו לו אביו ואמו".

עיניכם הרואות, כי יש לשקול היטב ובכובד ראש את בחירת השם לתינוק שזה עתה נולד. זו החלטה משמעותית, ויש הטוענים גם גורלית, לכן מומלץ להורים הנרגשים להתייחס ברצינות לתהליך בחירת השם לפעוט. אחת האפשרויות היא למציאת השראה לשמות לתינוקות , היא למשל לההתייחס לעונה שבה התינוק נולד/צפוי להיוולד, למשל שמות בהשראת הקיץ. מקורות נוספים להשראה יכולים להיות: שמות בהשראת התנ"ך, בהשראת טיולים, חופשות, שירים עבריים או לועזיים, פרחים וצמחים, טבע, מקומות קדושים, מזלות, חודשי השנה ועוד.

המסע המרגש לבחירת שם לתינוק

ההריון הוא מסע ארוך הנמשך כ-9 חודשים, אך את השם בדרך כלל בוחרים רק לאחר הלידה, כאשר במגזר הדתי והחרדי מעניקים את השמות לבנים רק בברית המילה. הורים רבים מתחילים לחשוב על שמות לתינוקות ככל שההריון מתקדם והלידה מתקרבת, זהו מסע מפלא ומרגש, ולמעשה זו ההחלטה המשמעותית הראשונה של ההורים בנוגע לחיי התינוק שזה עתה נולד.

יש זוגות שעבורם המסע קל ומהיר, הם מוצאים שם מקורי וייחודי לתינוק או לתינוקת בקלות, וללא ויכוחים ודיונים אל תוך הלילה. עבור הורים רבים אחרים המסע הוא ממושך יותר ויש לא מעט זוגות המתקשים להחליט. לכן, הסירו דאגה מלבכם ובסופו של דבר גם אתם תגיעו לשם הנכון והמתאים ביותר עבור התינוק החמוד והמתוק שנולד לכם.

ניתן לקבל השראה לבחירת השם לתינוק מכל מקום ומכל דבר בחיים, למשל שיר, ספר, סרט, חופשה, טיול, סיפורי התנ"ך, צמח, בעלי חיים וכיוצא בזה. אגב, ניתן למצוא מקורות השראה לבחירת השם לתינוק או לתינוקת גם בנומרולוגיה, בקבלה או לחפש השראה משמות בינלאומיים.

בחירת שם על פי הנומרולוגיה והמקורות

אחד הטרנדים הוא לבחור שמות לתינוקות בהשראת הנומרולוגיה. על פי עקרונות הנומרולוגיה לכל ספרה יש משמעות ייחודית ואנרגיה משלה, וכאשר מסכמים את סכום הספרות של תאריך הלידה של התינוק ניתן לדעת מהן התכונות של הילד.

לעומת זאת, ישראלים רבים מעדיפים לבחור שמות מסורתיים ועבריים, כאשר הקבלה והתנ"ך מהווים את מקור ההשראה לבחירת השם, למשל שמות כמו רחל, רפאל ועוד.

אפשרות נוספת שהפכה לפופולרית מאוד בשנים האחרונות בקרב זוגות מהמגזר החילוני היא להעניק שם יוניסקס, כלומר שמות המתאימים גם לבנים וגם לבנות, לדוגמה טל, עדן, יובל, גל, עמית וכו'.

אגב, עוד השראה לשמות לתינוקות ניתן גם לקבל משירים, ספרים וסרטים שאוהבים, ואם מתקשים למצוא שם, תמיד אפשר לשאוב השראה משמות בינלאומיים, למשל שמות שהוענקו לתינוקות של סלבס, שמות בהשראת שירים לועזיים וכדומה.