יום חמישי
25th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » ספורט וכושר » מדריכי שחיית תינוקות – מי מוסמך להעביר שיעור שחייה לפעוטות?

מדריכי שחיית תינוקות – מי מוסמך להעביר שיעור שחייה לפעוטות?

מדריך שחיית תינוקות

חוג שחיית תינוקות הפך בשנים האחרונות ללהיט של ממש – וקל להבין למה, שכן מדובר בפעילות שתורמת רבות להתפתחות המיטבית של בני ובנות ה-3 חודשים עד 3 שנים בכל המישורים, ובנוסף היא גם מהנה מאוד. על-מנת שהפעילות בחוג מבוקש זה אכן תהיה רבת תועלת ותממש את הפוטנציאל הטמון בה, חשוב לוודא שמי שמעביר אותה הוא מדריך שחייה מוסמך. בעמוד זה תמצאו מידע אודות הכשרת מדריכי שחייה לתינוקות ופעוטות וגם פירוט של כל היתרונות של פעילות מבורכת זו.

מהי ההסמכה הנדרשת ממדריכי שחיית תינוקות?

על-מנת להעביר חוג שחייה לתינוקות נדרשת תעודה. על-פי חוק הספורט, ישנם שני סוגים של תעודות בהקשר של שחייה ותינוקות: עבור מי שעוסקים בהדרכת שחיית תינוקות התפתחותית נדרשת תעודת בהדרכת שחייה (כלומר נשות ואנשי מקצוע שיכולים להעביר כל חוג לימוד שחייה), ואילו כשהחוג הוא למעשה פעילות במים נדרשת תעודה להדרכה שכזו – ועל-מנת לקבל את התעודה יש לעבור גם קורס הגשת עזרה ראשונה.

בהתאם תוכניות הלימודים שמכשירות מדריכי שחייה הינן מקיפות ויסודיות. במכון וינגייט למשל קורס מדריכי שחייה מורכב מ-140 שעות לימוד שכוללות פיזיולוגיה, אנטומיה, אימון שחייה, תורת האימון ועוד, ועוד קורס עזרה ראשונה שהיקפו 28 שעות לימוד. במסגרת החלק של הלימודים שמוקדש להוראת שחייה לתינוקות נלמדים נושאים כמו פסיכולוגיה התפתחותית, התפתחות מוטורית, הכנות לתרגילים במים, התחושות של הפעוטות במים, התפתחות הריאות בגיל המוקדם, המאפיינים השונים של הגיל הרך, קואורדינציה לתינוקות ופעוטות, השפעת פעילות במים על מערכת החיסון ולעתים גם נושאים מתקדמים כמו וואטסו או פלדנקרייז, כך שמדריכי השחייה יוכלו להעניק למשתתפים בחוגים חוויה מגוונת ומעצימה מאוד.

מה כולל חוג שחיית תינוקות?

כשמחפשים חוג שחייה לתינוקות, חשוב מאוד לוודא מהי ההכשרה של המדריכים – וזאת מהסיבה הפשוטה שלאיכות המדריך או המדריכה השפעה דרמטית על התועלת שיפיקו התינוקות מהחוג. בנוסף להסמכה ההכרחית כדאי להתרשם גם מהאישיות של האדם שאמור להעביר את הפעילות, ובפרט לבחון את רמת הקשב שלו, הסבלנות והמחויבות.

כל הידע הנרחב והיכולות החשובות הנ"ל מאפשרים להעביר את הפעילות באופן הטוב ביותר. הפעילות כוללת מגוון משחקים מהנים שמתקיימים כמובן בתוך המים (שמחוממים לטמפרטורה נעימה), כשלכל משחק יש גם מטרה התפתחותית כזו או אחרת ולא "רק" הנאה. המיומנות של המדריכים מובילה לכך שהפעילות מחזקת גם את תחושת העצמאות של התינוקות, ובגיל צעיר במיוחד שמה דגש גם על חיזוק הקשר עם ההורים.

ככל שהתינוקות גדלים ומתפתחים, כך אפשר לבצע תרגילים מורכבים יותר, ובהקשר זה כדאי להדגיש כי חוג שחיית תינוקות מבוסס על חלוקה לקבוצות קטנות שמאפשרות התאמה אישית לגיל וליכולות. כבר בגיל חצי שנה פלוס מינוס מצליחים התינוקות להכניס ראש לתוך המים וכמובן שבאופן כללי הם מרגישים בבריכה בשיא הנינוחות, בגיל שנתיים ניתן להתחיל לבצע תנועות של שחייה והפעוטות לומדים להתקדם מספר מטרים באמצעות תנועות מעגליות עם הידיים ובעיטות ברגליים, ובגיל 3 חוג שחייה מקנה את היכולת להחזיק את הראש מעל למים ואפילו לנשום בתנועה – ולקראת גיל 4 כבר אפשר ממש לשחות.

בכל מקרה עם המדריכים הנכונים, חוג שחיית תינוקות הוא כאמור חוויה כיפית במיוחד שעוזרת לפעוטות להתפתח באופן אידיאלי בכל המישורים: פיזית, רגשית וקוגניטיבית, כבר מגיל 3-4 חודשים.

היתרונות של חוג שחייה לתינוקות

במרכז אסף לשחייה וטיפול מועסקים מדריכי שחייה מוסמכים וכן מנוסים מאוד. בין אם תבחרו באופציה של חוג שחיית תינוקות בראשון לציון, באופציה של שחיית תינוקות בסביון, בגבעתיים או במודיעין, מובטחת לכם ובעיקר לאוצר היקר לכם חוויה מעצימה.

הרווחים הם גם במישור הרגשי, גם במישור הקוגניטיבי וגם המישור הפיזי.

במישור הפיזי זוכים לחיזוק משמעותי חגורת הכתפיים, שרירי הצוואר, שרירים נוספים בגוף ובעיקר בגפיים וגם הגב והבטן מתחזקים מאוד. בנוסף חוג שחייה לתינוקות ולפעוטות תורם לשיפור המערכת החיסונית (תינוקות שמשתתפים בפעילות במים נוטים לחלות הרבה פחות) ומפתח את הלב והריאות (כלומר מערכת הנשימה). כמו כן משתפרים הקואורדינציה ושיווי המשקל.

במישור הקוגניטבי מתחדדת מאוד הערנות בזכות כל הגירויים החדשים שבמים, מתחזק הקשר בין היד לעין בזכות התרגילים השונים ובאופן כללי המודעות לסביבה הופכת גבוהה יותר. תינוקות בחוג שחייה נהנים גם מביטחון עצמי רב יותר ככל שהם מסתגלים למים ומתנועעים בהם באופן חופשי, ועוד רווח הוא זמן האיכות עם ההורה בר המזל שהצטרף לפעילות.