שבת
20th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » תיירות ונופש » שארם א שייח’ לתיירים – חופשות, אטרקציות ומידע כללי

שארם א שייח’ לתיירים – חופשות, אטרקציות ומידע כללי

שארם א שייח

שארם א שייח' היא אחד המקומות היפים ביותר במזרח התיכון. המיקום שלה, בקצה הדרומי של מפרץ אילת ושל סיני, הופך אותה ליעד תיירותי עם פוטנציאל עצום – ומי שמגיע אליה זוכה ליהנות מחופים יפים, אתרי צלילה מופלאים, חיבור מושלם בין ים למדבר, אפשרות לטיולים מרתקים, אירוח לבבי ומחירים אטרקטיביים במיוחד.

בעמוד זה תמצאו מידע כללי על העיר והאזור, הסברים לגבי ההגעה לשארם א שייח', סקירה של מזג האוויר לאורך השנה ופירוט של האטרקציות הבולטות.

שארם א שייח' – מידע כללי

שארם א שייח' היא עיר בת כ-70,000 בני אדם וגם מרכזה של ריביירה שמתפתחת בקצב מואץ. ב-1956 נכבש המקום על-ידי ישראל אבל הוחזר למצרים כעבור מספר חודשים. ב-1967 שוב נכבשה שארם א שייח' והפכה לעיר ישראלית בשם אופירה. במסגרת הסכם השלום של בגין וסאדאת הוחזרו ב-1982 העיר וכל התשתיות שהיו בה, כולל שדה תעופה, לידי מצרים.

יופיה של שארם א שייח' והאווירה הייחודית שיש בה הפכו אותה למקום אהוב במיוחד על השלטון. לנשיא יש ארמון בעיר, ולאורך השנים נערכו בה כמה וכמה ועידות אזוריות ובינלאומיות. כמו כן נערכים בה כנסים וקונגרסים, ובאופן כללי הריביירה המצרית הזולה ומאירת הפנים מושכת אליה תיירים ממדינות רבות ברחבי העולם – וגם ישראלים.

איך אפשר להגיע לשארם א שייח'?

בשארם א שייח' פועל שדה תעופה בינלאומי שנוחתות בו טיסות מעשרות יעדים ובהם מוסקבה, בוקרשט, קהיר, ציריך, איסטנבול, עמאן ועוד. נכון ל-2019 אין טיסות ישירות מישראל לנמל תעופה זה, ועל כן במרבית המקרים ההגעה לשארם א שייח' היא בנסיעה ממסוף הגבול שבין אילת לטאבה. המרחק בין טאבה לשארם הוא כ-220 ק"מ.

מזג האוויר בעיר

האקלים בשארם א שייח' מוגדר באופן טבעי כמדברי. הקיץ לוהט: בין יוני לספטמבר בשעות היום הטמפרטורה מגיעה ל-35-38 מעלות וגם בלילות חם מאוד עם כ-27-28 מעלות. האביב חם גם הוא, וכבר באפריל נמדדות בעיר 30 מעלות ביום (ו-20 בלילה). גם הסתיו משופע בשמש, והטמפרטורות בהתאם (באוקטובר 32 מעלות ואפילו בנובמבר יש בממוצע 27 מעלות ביום). בחורף הטמפרטורות ביום "צונחות" ל-22-23 מעלות ובלילות קריר אבל לא יותר מדי עם כ-13-14 מעלות.

אין כמעט גשם בשארם א שייח', שעות האור והשמש רבות מאוד לאורך כל השנה, טמפרטורת המים היא בין 24 ל-28 מעלות החל מאפריל-מאי ועד נובמבר, והלחות בעיר כמובן נמוכה במיוחד – כ-40% (בכל העונות).

החודשים האידיאליים לחופשה בשארם א שייח' הם אפריל-מאי ואוקטובר-נובמבר, אבל אם ימים חמים במיוחד לא מרתיעים אתכם כמובן שגם הקיץ הוא זמן מעולה לנופש מפנק.

אטרקציות בשארם א שייח'

נופש בשארם א שייח' הוא קודם כל רביצה נינוחה ומענגת באחד מחופי הים המרהיבים שמציע מפרץ אילת בחלקו הדרומי, בסמוך לחיבור עם הים האדום. בנוסף ישנם שלל הפינוקים שמציעים מלונות מומלצים בשארם א שייח' (בריכות, מרכזי ספא מושקעים, מועדוני דיסקו, מגרשי כדורגל וכדורסל, מועדונים לילדים ועוד).

מרכיב נוסף בכל חופשה בשארם הוא לטייל בעיר עצמה, ובפרט בחלק הדרומי שלה ובעיר העתיקה. השוק של שארם א שייח' מציע גם סחורה איכותית במחירים מצחיקים וגם אווירה חיובית במיוחד, שני מסגדים מרשימים במיוחד שכדאי לבקר בהם הם El Sahaba ו-Al Mustafa, ועוד אטרקציה פופולרית היא מופע המזרקות הססגוני במפרץ הכרישים.

מפרץ הכרישים (Shark's Bay) הוא גם אתר צלילה מהטובים בסיני. מקומות מומלצים נוספים למי שאוהב לראות את העולם התת ימי העשיר והמרגיע הם ראס נצרני עם גן האלמוגים היפהפה שיש בו (ושמתאים גם לצלילה עם שנורקל), ראס אום סיד (עם קיר אלמוגים שמגיע לעומק של 50 מטר!) ואתר בשם Amphoras (שאליו מגיעים בסירה ויש בו גם ממצאים ארכיאולוגיים מעניינים).

עוד דרך להפוך את החופשה בשארם א שייח' לכיפית אפילו יותר היא לצאת לטיולים אל תוך המדבר. האפשרויות רבות ומגוונות, כשבין השאר תוכלו להגיע לג'בל אום שומר שהוא ההר השלישי בסיני מבחינת הגובה, אל ג'בל מוסא שממנו נשקף אחד הנופים הכי יפים שתראו בחיים שלכם (ושהעלייה אליו היא דרך סנטה קטרינה, מנזר שבכל מקרה כדאי להגיע אליו) ולנקיקי המבוכים שמדרום לשארם (אחרי ואדי חשבי).

איך להבטיח חופשה מושלמת בשארם א שייח'?

לנאזרין טורס ניסיון עשיר במיוחד בתחום התיירות באופן כללי ובפרט לגבי מלונות בשארם א שייח' וכל מה שצריך כדי להבטיח חופשה מושלמת ביעד זה. נשמח לעזור לכם לתכנן את השהות במקום, בדיוק לפי ההעדפות והצרכים שלכם, והכל בשקיפות מלאה כך שתוכלו לדעת מה אתם מקבלים בתמורה לכספכם.