יום חמישי
28th מרץ 2024

פורטל עמק חפר » רכיבה חשמלית » קסדה לאופניים חשמליים – דגשים לבחירת קסדות איכותיות לרוכבים

קסדה לאופניים חשמליים – דגשים לבחירת קסדות איכותיות לרוכבים

קסדה לאופניים חשמליים

כשמתניידים עם כלי רכב שמגיע למהירות של 25 קמ"ש, חשוב מאוד להגן על עצמנו ובמיוחד על האיבר החשוב ביותר, הראש. גם החוק מחייב שימוש בקסדה: אם עברתם את גיל 18 אתם חייבים לחבוש קסדה כשאתם רוכבים על אופניים חשמליים בדרכים בין עירוניות או במסגרת פעילות ספורטיבית, ולקטינים אסור בשום מקרה לעלות על אופניים עם מנוע בלי קסדה – ואם כבר חובשים קסדה, כדאי כמובן שהיא אכן תספק הגנה אופטימלית לראש.

התאמה מדויקת

הפרמטר הראשון בבחירת קסדה לאופניים חשמליים, ושעליו אסור בשום פנים ואופן להתפשר, הוא התאמה מדויקת של הקסדה לראש. כדי לוודא שהקסדה לא תזוז ממקומה ברגע האמת אלא תגן על הגולגולת שלכם, נסו לדחוף את הקסדה אחורה – אם התזוזה שלה הינה משמעותית, כלומר יותר משני סנטימטר, הקסדה גדולה מדי.

גם על הסנטר הקסדה חייבת לשבת בול. הרעיון הוא שהקסדה לא תהיה הדוקה מדי ותחנוק אתכם, אבל היא צריכה להיות מספיק הדוקה כך שלא ניתן יהיה להשחיל אצבע בין הסנטר לבין הרצועה. קסדות איכותיות ניתנות לכוונון עדין, ועל כן מספקות התאמה מיטבית, וכדאי להעדיף אותן.

משקל קל

חייבים להודות על האמת: רובנו לא אוהבים לחבוש קסדה. אמנם הקסדות של היום מיוצרות מחומרים מתקדמים שהופכים אותן לפחות מורגשות, אבל גם ככה במקרים רבים אנחנו מרגישים שהן מכבידות עלינו. בהתאם מומלץ לבחור קסדה קלת משקל (אבל לא קלה מדי!): קסדה לרכיבת שטח תשקול בין 250 ל-350 גרם, ואילו עבור רכיבה בשבילי האופניים העירוניים ובכבישים ניתן למצוא גם קסדות לאופניים חשמליים במשקל של כ-200 גרם, בדיוק מה שצריך כדי להגן על הראש בלי לפגום בהנאה מהרכיבה.

לא לפגוע בשדה הראייה

דגש משמעותי אחר לבחירת קסדה לאופניים חשמליים הוא שאסור שהקסדה תגביל את שדה הראייה. בהתאם חשוב למדוד את הקסדה גם כשאתם יושבים על האופניים, בתנוחה שבה אתם רוכבים בדרך כלל, ולוודא ששדה הראייה פתוח לחלוטין.

פתחי אוורור

סיבה נוספת לרתיעה שיש לנו לעתים מקסדות היא שהן מחממות אותנו. במיוחד אנחנו עלולים לסבול מטמפרטורה גבוהה ומהזעה בימי הקיץ, שכידוע בארץ הוא ארוך למדי, ועל כן רצוי להעדיף קסדות עם מספר רב של פתחי אוורור ככל האפשר. קסדות איכותיות כוללות גם ריפוד מחומר מיוחד מונע הזעה או לפחות מפחית אותה משמעותית.

אסתטיקה

לצד כל הפרמטרים הפרקטיים, שכמובן חשיבותם רבה מאוד, ישנו עוד שיקול משמעותי לא פחות: האסתטיקה של כל קסדה. רכיבה על אופניים חשמליים היא אמנם פתרון התחבורה המוצלח ביותר במרחבים האורבניים, אבל לא פחות מכך היא כיף, ואופנה, ותרבות, ודרך מעולה להביא את עצמכם לידי ביטוי, וכדי למצות את כל אלה כדאי לבחור קסדה שגם מגוננת על הראש וגם מושכת תשומת לב חיובית.

המלצה נוספת היא לרכוש קסדה לאופניים חשמליים בחנות מקצועית – כזו שגם מציעה מגוון רחב של אפשרויות כדי שתוכלו למצוא את זו המתאימה לכם ביותר, וגם מעסיקה צוות מנוסה שיעזור לכם לבחור נכון.