יום שלישי
23rd אפריל 2024

פורטל עמק חפר » רכיבה חשמלית » צופר לאופניים חשמליים – למה חשוב שהצופר יהיה איכותי?

צופר לאופניים חשמליים – למה חשוב שהצופר יהיה איכותי?

צופר לאופניים חשמליים

קניית אופניים חשמליים כרוכה בלא מעט התלבטויות: האם לקנות דגם מתקפל או שאין צורך במנגנון שכזה? האם להעדיף את המנוע עם גיר או בלעדיו? מהי הסוללה שהכי כדאי להשתמש בה? וישנן עוד החלטות, ובאופן טבעי הצופר לא ממש מושך תשומת לב רבה – אבל כדאי לדעת שהחוק מחייב התקנת צופר על אופניים עם מנוע, ולמעשה זהו גם האינטרס שלכם שהרי לא תמיד רואים אתכם ואם לא רואים לפחות שישמעו.

למה חשוב שהצופר יהיה איכותי?

צופר לאופניים חשמליים – או אם תרצו, הפעמון – חייב להיות איכותי ובפרט בעל עוצמה כך שהוא יישמע היטב במצבים שמחייבים זאת. כך לדוגמה כשאתם רוכבים בשביל אופניים והולכי רגל חוסמים את הדרך בלי לשים לב שהם במרחב שמיועד לרכיבה על אופניים או קורקינטים, והם לא רואים אתכם (בין אם כי הם עם הגב אליכם ובין אם כי הם שקועים בענייניהם), צלצול בפעמון עשוי למשוך את תשומת ליבם ולפנות לכם את הדרך.

מקרה אחר שבו הפעמון או הצופר חשובים אפילו יותר הוא כשאתם נאלצים לרדת לכביש, ומכונית לא מבחינה בכם – מצב מסוכן במיוחד שבו צופר שנשמע היטב ובצורה ברורה גם כשהכביש סואן ורועש עשוי להיות ההבדל בין תאונה לבין המשך רכיבה נינוחה.

איפה כדאי למקם צופר באופניים חשמליים?

סוגיה רלוונטית נוספת לשימוש בצופר באופניים חשמליים היא המיקום שלו – המקום האידיאלי הוא על הכידון, בסמוך לידית האחיזה, כך שאם נוצר צורך פתאומי להפעיל את הפעמון אפשר יהיה לעשות זאת בעזרת האגודל ומבלי להוריד את היד מהידית. בדרך זו כשישנו מצב חירום ניתן להיעזר בצופר כדי להסב את תשומת הלב של הסביבה מבלי לאבד חלילה שליטה על האופניים החשמליים, שהרי במהירויות של 15-20 קמ"ש הורדת היד מהידית עלולה להיות בעייתית.

עיצוב

כלי רכב חשמליים אישיים הם הרבה יותר מפתרונות תחבורה יעילים אלא גם דרך להביא את עצמנו לידי ביטוי, ובהתאם גם התאמת צופר לאופניים חשמליים כרוכה במרבית המקרים בתשומת לב גם לנושא העיצוב – ומבחינה זו האפשרויות רבות ומגוונות כך שכל אחד וכל אחת יכולים למצוא פעמון לטעמם ושגם הצליל שלו יהיה המתאים ביותר לאופניים.