יום שישי
29th מרץ 2024

פורטל עמק חפר » רכיבה חשמלית » מושב לילד על אופניים חשמליים – איך בוחרים, ומאיזה גיל אפשר להרכיב?

מושב לילד על אופניים חשמליים – איך בוחרים, ומאיזה גיל אפשר להרכיב?

מושב ילדים לאופניים חשמליים

אופניים חשמליים הם לאו דווקא כלי רכב לאדם יחיד – הם גם פתרון תחבורה אידיאלי להורים שרוצים להגיע למחוז חפצם יחד עם תינוק, פעוט או ילד. החוק מתיר הרכבה של ילדים עד גיל 8, ובהחלט כדאי לנצל את האופציה הזו, ועל-מנת לעשות זאת חובה להצטייד במושב ייעודי ילדים.

באיזה גיל אפשר להתחיל להרכיב את הילדים?

על-מנת להרכיב ילד בבטחה על אופניים חשמליים הוא צריך להיות מסוגל לשבת בכוחות עצמו, ולחבוש קסדה – בדרך כלל בסביבות גיל 9 חודשים כבר ישנה לתינוק/פעוט בשלות מספקת כדי שתוכלו להתנייד איתו על האופניים עם המנוע.

איך בוחרים כיסא לילד לאופניים חשמליים?

הפרמטר הראשון במסגרת בחירה נכונה של כיסא לילד הוא באופן טבעי גילו של הזאטוט: החלוקה העיקרית היא לכיסאות המיועדים לבני 9 חודשים עד 3 שנים, כיסאות לילדים עד גיל 6 וכיסאות לילדים גדולים יחסית שמשקלם הוא עד 35 ק"ג.

החלטה חשובה נוספת שיש לקבל כשבוחרים מושב לילד לאופניים חשמליים היא מיקומו של המושב – בחלק הקדמי של האופניים (מחובר לשלדה או לכידון) או בחלק האחורי שלהם (מחובר לשלדה, לכיסא ה"ראשי" או לסבל). ילדים בני 3 ומעלה מומלץ להרכיב בעזרת כיסא אחורי, וכשמדובר על פעוטות צעירים יותר ניתן למקם את המושב גם מקדימה וגם מאחורה. מושב קדמי לתינוקות ולילדים מאפשר אינטראקציה טובה יותר עם ההורה וגם נותן להם הזדמנות לראות את הנוף ולא את הגב של אבא או אמא. מושב אחורי לילדים משאיר יותר מקום לרגליים של הרוכב/ת וזהו שיקול משמעותי בעיקר עבור רוכבים גבוהים יחסית. בכל מקרה חשוב לוודא התאמה בין המושב לילד לבין האופניים הספציפיים שלכם, ולכן כדאי להגיע לחנות שמעסיקה אנשי צוות מקצועיים ובעלי יושרה.

שיקול נוסף שרלוונטי במיוחד למשפחות שבהן לשני ההורים יש אופניים חשמליים הוא קלות הפתיחה והשחרור של המושב לילד – כשישנו מנגנון שמאפשר פתיחה קלה ומהירה, אפשר להעביר את הכיסא בין שני זוגות האופניים וכך להבטיח מקסימום גמישות והתניידות. דוגמה מצוינת לדגם שמבטיח התקנת מושב לילד על אופניים חשמליים בפשטות ובאופן מידי היא הכיסא של YEPP ההולנדית.

עוד כדאי לקחת בחשבון שילדים קטנים עלולים להתלונן (וכידוע התלונות עלולות להיות קולניות מאוד…) אם המושב לא נוח להם, ועל כן כדאי להשקיע במותגים איכותיים (כאמור YEPP הוא דוגמה טובה לכך) שעשויים מחומרים מתקדמים ועם כרית מאווררת ונושמת. שיכוך זעזועים הוא גם כן תכונה מבורכת, שתסייע לכם ולילדיכם ליהנות מזמן איכות ביחד על האופניים החשמליים בדרך לכל מקום שתרצו.