יום שישי
19th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » תיירות ונופש » ים המלח – מידע כללי ואטרקציות שאסור לפספס

ים המלח – מידע כללי ואטרקציות שאסור לפספס

ים המלח

ים המלח מוכר בעולם כולו בתור המקום הנמוך ביותר על פני האדמה. הוא מפורסם גם בזכות רמת המליחות הגבוהה שהפכה אותו ללוקיישן מעולה לתיירות מרפא, וכשמוסיפים לתמונה את הנופים היפים, את אוויר המדבר הנקי ואת האווירה המיוחדת שיש באזור מקבלים אתר נופש מושלם.

עם נאזרין טורס תוכלו ליהנות מחופשה שהיא לא "רק" מושלמת אלא גם משתלמת מאוד. כאן בעמוד תמצאו המלצות על אטרקציות בסביבה ועל מלונות מוצלחים במיוחד, פירוט של מזג האוויר באזור לאורך השנה ומידע כללי שיעזור לכם לתכנן את הנופש האידיאלי בהתאם להעדפות שלכם.

מידע כללי

ים המלח הוא אתר מתויר מאוד: מבקרים בו חצי מהתיירים בארץ (ב-2018 מספרם הגיע ל-4 מיליון) וכמובן שגם ישראלים רבים מגיעים אליו, לבילוי יומי או לנופש ממושך יותר, לאורך כל השנה ולפעמים גם כמה פעמים בשנה.

שטח האגם – ששיעור המליחות שלו הוא 34%, פי עשר מאשר בים התיכון – הוא כ-600 קמ"ר ואורכו כ-50 ק"מ. בשנים האחרונות המפלס של ים המלח יורד בקצב מואץ והשטח שלו מצטמצם, בגלל ניצול יתר של המפעלים סביבו. רוב המלונות ומתקני הנופש נמצאים באגן הדרומי, ובאגן הצפוני שוכן קיבוץ עין גדי ולידו שמורת הטבע האהובה.

המלונות בים המלח מציעים פינוקים רבים וכמובן גישה נוחה לחופים. בנוסף יש אתרים רבים באזור שכדאי לבקר בהם – הצוות המנוסה של נאזרין טורס ישמח גם להתאים לכם חבילת נופש בדיוק לפי הצרכים שלכם וגם לעזור לכם לתכנן חופשה מעניינת ומהנה במיוחד.

5 אטרקציות שממש לא כדאי לכם לפספס

כמעט כל חבילת נופש בים המלח תכלול גם בילוי בספא מושקע, וגם סתם לצוף בים המלח או לשכב על החוף הן חוויות מרגיעות מאוד גם לגוף וגם לנפש.

בנוסף תוכלו לטייל בסביבה וליהנות מנופים מרהיבים, מהיפים בעולם, ומאדרנלין בשפע. בפרט מומלצות 5 האפשרויות הבאות:

טיולי שטח עם ג'יפים וטרקטורונים

מדבר יהודה, על ההרים המרשימים והוואדיות שמתפתלים ביניהם, הוא לוקיישן מעולה לטיולי שטח עם ג'יפ או טרקטורון. חברות רבות משכירות את כלי הרכב המלהיבים ועורכות טיולים במקומות כמו נחל חימר, נחל סדום, מצפה שלם, הר ישי, נחל תקוע, מצפה ערוגות ועוד. לבחירתכם מסלולים של יום שלם וגם כמובן כאלה קצרים יותר, ובכל מקרה תוכלו להיעזר בניסיון הרב של אנשי נאזרין טורס כדי למצוא אטרקציה מתאימה לכם ובמחיר שגם הוא אטרקטיבי.

קאסר אל יהוד

האתר שבו על-פי המסורת הוטבל ישו לנצרות על-ידי יוחנן המטביל נמצא צפונית לים המלח, במרחק של כשעה נסיעה מאזור המלונות שבאגן הדרומי.

זהו אחד המקומות היותר קדושים לנצרות ובנוסף לחשיבות ההיסטורית שלו יש במתחם מנזרים יפהפיים אשר שייכים לכנסיה היוונית האורתודוקסית. בקיץ 2019 הושלם תהליך ממושך של פינוי מוקשים מהאזור, לקראת פתיחת המתחם למבקרים.

הגן הבוטני בעין גדי ושמורת עין גדי

קיבוץ עין גדי הגיע למיקום הנוכחי שלו ב-1959. גן הנוי שטיפחו חברי הקיבוץ מיד עם הקמתו הפך עם השנים לגן בוטני מרשים בשטח של 100 דונם ועם מאות סוגי צמחים ייחודיים מכל רחבי העולם. במקום מתקיימים סיורים מודרכים וגם סיורי לילה (חוויה מהפנטת!)

השמורה כוללת בין השאר את מפל שולמית שגובהו 35 מ', את נחל ערוגות ואת הבריכות העמוקות והיפות שבמעלה הנחל הזה, את המפל הנסתר ואת המעיין שממנו נשאבים המים לבקבוקי המים המינרליים של עין גדי – בזכות האפשרויות הרבות כל אחד וכל אחת יכולים למצוא מסלול כיפי במיוחד שישדרג את החופשה בים המלח.

עין פשחה

עוד פינה קסומה וירוקה בלב המדבר היא שמורת הטבע עיינות צוקים, שמוכרת יותר בשם עין פשחה. השמורה כוללת בריכות שמקבלות מים ממעיינות בסביבה ושאפשר לרחוץ בהן (כבר בכניסה לעין פשחה), מסלול טיול מסודר, שמורה חבויה שמספקת אטרקציות מגוונות, נקודת תצפית שממנה אפשר לראות איך ים המלח מצטמק וגם אתר ארכיאולוגי מעניין, מצר קדרון.

לחובבי המסלולים המאתגרים – נחל דרגה

דרגה, או בשמו המקורי דרג'ה, הוא נחל אכזב שמייצר מסלול טיול מאתגר במיוחד. שימו לב: ישנם ימים שבהם המסלול סגור למבקרים בגלל סכנת שיטפונות או חום קיצוני, וחשוב להתעדכן בזמן האמת. בנוסף המעבר בנחל דרג'ה מתבצע בין השאר באמצעות גלישה בחבלים, מותר לבני ובנות 10 ומעלה שיודעים לשחות, מחייב רישום מראש ומתאים אך ורק למטיילים מנוסים וכשירים. התמורה: חוויה שלא תשכחו עוד הרבה זמן.

מלונות מומלצים בים המלח

כשמחפשים בית מלון בים המלח ישנם שני מתחמים עיקריים, שניהם באגן הדרומי: האחד ליד נווה זוהר (סמוך למפגש בין כביש 31 לכביש 90) והשני ממוקם מעט צפונית יותר ונקרא עין בוקק.

דרך נאזרין טורס תוכלו למצוא חדרים במלונות ים המלח בכל עונות השנה ובמחירים משתלמים במיוחד, בזכות הקשרים ארוכי הטווח שלנו עם המקומות השונים והספקים בענף. בנוסף יש לנו ניסיון רב במתן מענה יעיל לכל צורך או בקשה: חדרים לבעלי מוגבלויות, חדרים לאנשי עסקים, חדרים לקבוצות ועוד.

לפניכם 3 מלונות מומלצים בים המלח, וישנם כמובן עוד:

אואזיס

מלון שמציע את אחד ממתחמי הספא הטובים ביותר בים המלח, גם בריכות מי מלח וגופרית, סאונות מושקעות ושלל עיסויים וטיפולים. בעונת התיירות נערכים במלון מופעי בידור מגוונים ויש בו גם בריכת שחייה מוקפת עצי תמר ומשרת שלווה אמיתית. 

לאונרדו פלאזה

בית מלון בים המלח עם לא פחות מ-4 בריכות שאחת מהן מיועדת לפעוטות (ובאופן כללי מדובר במלון ידידותי מאוד לתינוקות ומותאם לאירוח בכל גיל, כולל למשל מועדון לילדים). גם הספא של לאונרדו פלאזה זוכה למחמאות רבות בזכות בריכות מי המלח, בריכות הגופרית, בריכת המים הקרים, הג'קוזי המרווח, הסאונות היפות וכמובן אינספור הפינוקים לגוף ולנפש.

מלון דניאל

מלון שמציע חוף ים מסודר, חדרים נוחים ויפים, שטחים ציבוריים נרחבים, ספא מעולה, בריכת שחייה חיצונית מוצלחת, סולריום בקומת הגג, טרקלין עסקים, מועדון לילדים ועוד שירותים ואפשרויות בילוי. 

מתי כדאי לצאת לנופש בים המלח

האקלים באזור ים המלח מוגדר כמדברי. בין מאי לאוקטובר משקעים הם דבר נדיר, וגם בין נובמבר לאפריל יש מעט מאוד ימים גשומים. הטמפרטורות גבוהות: בחודשי הקיץ הן יכולות להגיע גם ל-40 מעלות ביום (וגם הלילות חמים, עם קרוב ל-30 מעלות), בסתיו ובאביב יש בסביבות ה-30 מעלות בשעות השיא, ואפילו בחורף הטמפרטורה היומית הממוצעת היא כ-22-23 מעלות (ו-13-14 אחרי שקיעת השמש).

בהתאם חופשה בים המלח היא אופציה אפשרית לאורך כל עונות השנה. בחורף כדאי לוודא שבימים הספציפיים שבהם תגיעו לאזור לא צפוי גשם, ובקיץ מומלץ לתזמן את הנופש לימים שבהם אין עומס חום קיצוני.

איך להבטיח חופשה מושלמת בים המלח?

גם חופשה בים המלח כדאי להזמין דרך נאזרין טורס. כשאתם נעזרים בנו, אתם נהנים מ-45 שנות הניסיון שלנו בעולם התיירות, מהידע הרחב שמאפשר להתאים לכל לקוח את החבילה האידיאלית, מהקשרים המצוינים עם הגורמים השונים שבזכותם אנחנו יכולים לספק לכם דילים משתלמים במיוחד, ומשירות הלקוחות שפועל 24/7 ומקפיד על שקיפות מלאה. נשמח לעזור גם בתכנון הנופש ובכל דבר אחר שתצטרכו – כך שתוכלו לצאת לחופשה בראש שקט ולדעת שהיא תהיה מושלמת.