יום חמישי
28th מרץ 2024

פורטל עמק חפר » תיירות ונופש » טרבזון לתיירים – מידע כללי, אטרקציות ועונה אידיאלית לטיולים

טרבזון לתיירים – מידע כללי, אטרקציות ועונה אידיאלית לטיולים

טרבזון

מצד אחד החופים היפים של הים השחור ומצד שני טבע פראי שכולל פסגות בנוסח הרי האלפים, יערות מכושפים, נהרות שוצפים וכפרים שובי לב – אין פלא שטרבזון היא יעד תיירותי אטרקטיבי מאוד. בעמוד זה תמצאו את כל המידע שאתם זקוקים לו כדי לתכנן חופשה בטרבזון ולזכות בחוויה מהנה במיוחד.

טרבזון – מידע כללי

טרבזון שוכנת בצפון מזרח טורקיה, כאמור לחופי הים השחור. מספר התושבים בעיר הוא כרבע מיליון. המיקום שלה על ציר התנועה המפורסם דרך המשי הפך אותה למקום מרכזי לאורך ההיסטוריה, וגם רבגוני בזכות שלל ההשפעות שספגה. בעשורים האחרונים הושקעו מאמצים ומשאבים רבים בפיתוח התשתיות התיירותיות, והתוצאה היא מקום שמספק חוויות מוצלחות לא פחות מנופש בריביירה הטורקית או שהות באיסטנבול.

איך תוכלו להרגיש בבית גם בטרבזון?

טורקיה היא מדינה שמאירה פנים באופן כללי לתיירים ובפרט כך הדבר בטרבזון, מקום שכאמור התנהל בו סחר בינלאומי תוסס לאורך ההיסטוריה. בתי המלון, המסעדות ושאר המקומות שאליהם מגיעים ישראלים אמונים על רמת שירות גבוהה – ואם תבחרו לבלות בעיר במסגרת טיול מאורגן של נאזרין טורס, מובטחת לכם תחושה נוחה ונינוחה במיוחד בזמן שהותכם בעיר.

5 אטרקציות בטרבזון שלא כדאי לפספס

המאפיין הבולט של חופשה בטרבזון הוא כאמור השילוב בין הים השחור מצד אחד לבין הנופים המגוונים והפראיים לעתים מצד שני. בפרט כדאי לבקר ב-5 האתרים הבאים:

מנזר מרים הקדושה

מנזר מרשים מאוד שתלוי על צוק ענק בלב יער ויוצר תמונה בלתי נשכחת. המקום נמצא במרחק של כשעה נסיעה מטרבזון, ויש בו שירותים תיירותיים מגוונים. הדרך המתפתלת אליו מרהיבה גם היא, ועוד אופציה היא להעפיל אל מנזר מרים הקדושה ברגל.

גירסון

נסיעה לאורך חופי הים השחור לכיוון מערב תוביל אתכם אל עיר שנקראת גירסון. הדרך אל העיר יפה במיוחד ומתפתלת בין הרים לבין הים השחור, ובגירסון עצמה תמצאו מצודה מוקפת גנים מושקעים שמשקיפים על הים ושלל מקומות מעניינים נוספים.

אוזונגול

אוזונגול היא עוד עיירת נופש ששוכנת באחד המקומות היותר יפים עלי אדמות, בעמק רגוע אשר מוקף בהרים בעלי מראה דרמטי. בעמק ישנו גם אגם – אגם אוזונגול – ומי שאוהב טיולים רגליים יוכל לצאת ממנו למגוון רחב של טרקים מרתקים.

אוויט

מעבר בין הרים שנמצא בגובה של לא פחות מ-2,640 מ' ובהתאם הנוף שנשקף ממנו מרחיב את הלב ומשתמר בתודעה עוד הרבה אחרי שמסתיים הטיול לטרבזון. אל המעבר מגיעים דרך עיירה בשם איספיר, והוא מהווה גם נקודת חיבור בין האזור המדברי יחסית שסמוך לגבול עם ארמניה (אזור בעל מראה פראי להפליא) לבין הנופים שמזכירים במידה רבה את הרי האלפים.

קתדרלת איה סופיה והאולד בזאר

בטרבזון עצמה אתרי החובה הם קתדרלת איה סופיה שנמצאת בקרבת חוף הים, ה"אולד בזאר" שהוא שוק ססגוני ומלא שמחת חיים ומוזיאון אטאטורק.

איך אפשר להגיע לטרבזון?

נכון לאביב 2019 אין טיסות ישירות מנתב"ג לנמל התעופה הבינלאומי של טרבזון. אפשרות נוחה אחת היא לטוס לאיסטנבול ומשם להגיע עם טיסת המשך לטרבזון. בין השאר תוכלו למצוא טיסות של אונור אייר משדה התעופה אטאטורק שבאיסטנבול וטיסות של פגסוס משדה התעופה סביהה גקצ'ן שבעיר הגדולה של טורקיה. אל איסטנבול ניתן להגיע עם שלל חברות תעופה ובהן טורקיש איירליינס, פגסוס ואטלס ג'ט.

עוד אפשרות היא לנחות באיסטנבול ומשם לנסוע לאורך חופי הים השחור אל טרבזון – המרחק בין הערים הוא כ-1,000 ק"מ ובדרך ניתן כמובן להגיע למקומות מעניינים שונים בטורקיה.

מהי העונה האידיאלית לחופשה בטרבזון?

ביולי ובאוגוסט טרבזון חמה עם 25 מעלות ומעלה בשעות היום. בסתיו ובאביב העיר נעימה להפליא, עם טמפרטורה של כ-20 מעלות ביום וכ-12 מעלות בלילה. קחו בחשבון שבמקומות הגבוהים בהרים קריר יותר. החורף באזור קר מאוד אבל לא קפוא. בהתאם התקופה האידיאלית לחופשה בעיר היא בין מאי לאוקטובר – בחודשים אלה טיול מאורגן לטרבזון מספק שלל חוויות משמחות מאוד.