יום רביעי
24th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » רכיבה חשמלית » בטיחות וזהירות ברכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים

בטיחות וזהירות ברכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים

בטיחות וזהירות ברכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים

גם אופניים חשמליים וגם קורקינטים חשמליים הם כלי רכב אופטימליים להתניידות במרחבים האורבניים. הם זולים, זריזים, לא נתקעים בפקקים, לא זקוקים לחנייה (שהופכת נדירה יותר ויותר בעוד ועוד ערים) ומעניקים לבעליהם חופש מוחלט. בנוסף כלי הרכב החשמליים לא מזהמים את הסביבה, וגם לכך ישנה חשיבות בעולם שכבר מודע לצורך הבהול לשמור על כדור הארץ. לצד היתרונות, אסור להתעלם מהעובדה שמדובר בכלי רכב לכל דבר, שמגיע למהירויות משמעותיות של 20-25 קמ"ש, ועלול גם להסב נזק. בהתאם, כשמתחילים לרכב על אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי חשוב מאוד לשמור על כל כללי הבטיחות, ולהיזהר.

רק מגיל 16, לא על מדרכות, לא בלי קסדה

ראשית, חשוב לציית לחוק, שהרי בסופו של דבר תקנות התעבורה הרלוונטיות נוצרו על-מנת לצמצם את הסיכון לרוכבי האופניים והקורקינטים. הדגשים העיקריים הם רכיבה מגיל 16 ומעלה בלבד (ילדים ונערים צעירים מועדים לתאונות, וחובה על ההורים להגן עליהם ולמנוע מהם לעבור על החוק ולסכן את עצמם), שימוש בכלי הרכב בשבילים הייעודיים ובכבישים בלבד (רכיבה על מדרכות עלולה להוביל לאינטראקציות מסוכנות גם להולכי הרגל וגם לרוכבים עצמם) וחבישת קסדה בכל פעם שעולים על הקורקינט החשמלי או על האופניים עם המנוע (החוק אמנם מחייב קסדה רק עד גיל 18, בכבישים בין עירוניים ובמהלך רכיבה ספורטיבית, אבל למי שרוצה להגן על הראש כדאי לחבוש קסדה בכל מצב).

תשומת לב מלאה לסביבה

מרכיב אחר ברכיבה בטוחה הוא תשומת לב מלאה לסביבה. ניתן אמנם להתקין מעמד ייעודי לסמארטפונים על הכידון, אבל מומלץ בחום לא לעשות שימוש בטלפון החכם ובכל האפשרויות שהוא מקנה לנו. קחו בחשבון שגם במהירות צנועה של 15-16 קמ"ש, במהלך 3 שניות שבהן התמקדתם בסמארטפון עברתם כ-12 מטר – מרחק משמעותי שעלול לסבך אתכם בצרות אם לא הייתם עם מודעות מלאה למה שקורה סביבכם. באופן דומה רצוי לא לשמוע מוזיקה תוך כדי רכיבה על אופניים או קורקינט חשמלי, מה גם שהרכיבה היא גם כך חוויה מהנה.

כלי רכב תקין לחלוטין

על-מנת שתוכלו להגיע לכל יעד לא "רק" במהירות ובנחת אלא גם בשלום ובבטחה, חשוב להקפיד גם כשהאופניים או הקורקינטים תקינים לחלוטין. בדיקות תקופתיות של כל המערכות החיוניות הינן חובה וכמו כן יש להגיע בהקדם למוסך שמתמחה בטיפול בכלי רכב מתקדמים אלה כשישנו סימן לבעיה.