יום חמישי
28th מרץ 2024

פורטל עמק חפר » תיירות ונופש » אנטליה לתיירים: טיסות, אטרקציות, לוקיישנים מהממים ותחבורה באזור

אנטליה לתיירים: טיסות, אטרקציות, לוקיישנים מהממים ותחבורה באזור

חבילות נופש לאנטליה

אנטליה עלתה על מפת התיירות של הישראלים בסוף המאה ה-20, ונשארה מאז יעד פופולרי במיוחד ולמעשה כמעט שם נרדף לחופשת הכל כלול משתלמת להפליא. לא רק ישראלים: בכל שנה מגיעים לעיר הגדולה ביותר בריביירה הטורקית ולישובים הסמוכים לה מיליוני אורחים, וב-2017 למשל נרשמו כ-8 מיליון תיירים באנטליה.

אנטליה היא טורקיה במיטבה: ים משגע, רצועות הרים גדושות אטרקציות ונופים מרהיבים מסביב, שופינג משתלם, בילויים ליליים מגוונים, קולינריה משובחת (ומגוונת במיוחד גם היא), רמת אירוח גבוהה, אינספור פינוקים ובעיקר נחת רבה והמון שמחת חיים.

איך להרגיש בבית גם באנטליה?

מדי קיץ הופכת אנטליה לעיר בינלאומית עם בני אדם מכל העולם. בנוסף מן הסתם תיתקלו בלא מעט ישראלים בבתי המלון ובכפרי הנופש לאורך רצועת החוף וברחובות אנטליה עצמה – כך שקל למדי להרגיש בבית כשיוצאים לחופשה בעיר בת מיליון התושבים שנוסדה לפני כ-2,200 שנה והחלה להתפתח לכדי לוקיישן מושלם לנופש בשנות השבעים של המאה הקודמת.

עוד כדאי לקחת בחשבון את העובדה שכלכלת אנטליה מבוססת על תיירות, כך שבנוסף לקבלת האורחים הטורקית המלבבת מטבעה, ישנם גם אינטרסים כספיים – וכל מי שמגיע לאזור מתקבל בברכה ובשמחה. אם תזדקקו לעזרה מכל סוג שהוא, תוכלו לפנות לנציגי נאזרין טורס שנמצאים באנטליה באופן קבוע. אנחנו כאן בשבילכם לכל צורך גם לפני היציאה לחופשה – בפרט נוכל לעזור לכם למצוא טיסה זולה לאנטליה בדיוק במועד הרצוי מבחינתכם (בזכות שיתופי הפעולה ארוכי הטווח שלנו עם כל חברות התעופה שמציעות טיסות ליעד זה), לבחור בית מלון לאנטליה שיספק את כל הצרכים שלכם ובנוסף המחיר שלו יהיה אטרקטיבי, וגם לענות על כל שאלה שלכם בנוגע ללוקיישן זה.

5 אטרקציות שממש לא כדאי לכם לפספס

כפרי נופש ובתי מלון באנטליה וסביבתה מציעים שלל אטרקציות ופינוקים, ולפעמים הפיתוי לא לצאת מהם גדול. למרות זאת, כדאי להקדיש זמן גם לאתרים היפים שבאזור. בפרט כדאי לבקר במקומות הבאים:

שמורת קניון קופרולו

קניון קופרולו ונהר קופרולו שזורם בו הם פיסות טבע מרהיבות עין וייחודיות מאוד. צבע הטורקיז של המים בנהר יישמר אצלכם בתודעה עוד זמן רב אחרי שתחזרו לארץ, ואם תבחרו לבצע רפטינג בנהר מובטחת לכם חוויה מלהיבה במיוחד. גם טיול רגלי באזור היפהפה הוא אופציה מומלצת, ובמיוחד כדאי לצאת לטרקים רגועים מכפר שנקרא אלטינקאיה. המרחק בין שמורת קופרולו לבין אנטליה הוא כ-50 ק"מ, וגם מסידה, קוזילוט ובלק נוח להגיע אליה.

העיר העתיקה והבזאר

העיר העתיקה של אנטליה היא מקום נהדר לשוטטות רגלית נינוחה בסמטאות הצרות מוקפות המבנים ההיסטוריים והציוריים. הדרך הטובה ביותר לטייל בחלק זה של אנטליה היא להיכנס אליו משער אדריאנוס, ועוד המלצה היא להגיע לנמל. מהנמל העתיק יוצאות הפלגות מוצלחות ואפשרות בילוי נוספת היא בפארק קארליוגלו אליו תוכלו להגיע דרך הטיילת היפה. שני מבנים מרשימים בחלק העתיק של אנטליה הם הצריח המחורץ ומגדל השעון. עוד אטרקציה היא השוק הסמוך שכולו חגיגה ססגונית של בגדים, נעליים, כלי קרמיקה, תכשיטים, עבודות יד, מזכרות ועוד.

מפלי דודן

מפלי דודן העליונים נמצאים מצפון לעיר אנטליה, מפלי דודן התחתונים שוכנים ממזרחה לה במקום בו הנהר נשפך אל הים ובשניהם כדאי לבקר. מפלי דודן העליונים הם חלק מפארק גדוש במראות מסחררי חושים ובפרט כדאי לבקר במערה אשר נמצאת ממש מאחורי המפלים.

הרי הטאורוס

רצועת ההרים המרשימה אשר חוצה את טורקיה כולה ממזרח למערב מספקת באזור אנטליה מגוון עצום של מסלולי טיול – ברגל, באופניים, במכונית פרטית וברכבי שטח. נחלים, יערות, מפלים, קניונים ועוד נופים מופלאים ממתינים לכם, ואם תרצו תוכלו לשכור את שירותיו של מדריך מקומי שייקח אתכם לפינות הכי יפות בטאורוס.

אספנדוס

תיאטרון רומי בן לא פחות מ-2,000 שנים שהשתמר היטב. בנוסף לאפשרות להתרשם מהאדריכלות של העת העתיקה תוכלו ליהנות ממופעים שונים שמתרחשים בו בעונת הקיץ. לא רחוק מאספנדוס ישנו גם אקוודוקט רומי מרשים, ועוד אטרקציה לחובבי ההיסטוריה והארכיאולוגיה היא נקרופוליס – ישוב קדום ובו תיאטרון שנשקף ממנו נוף מהמם, שלל מקדשים וגם יער עבות ובו סרקופגים רבים.

הגעה לאנטליה ותחבורה באזור

טיסות לאנטליה נמשכות כשעה וחצי ומוצעות על-ידי פרי בירד איירליינס, פגסוס, קורנדון איירליינס ואונור אייר – כולן חברות לואו קוסט טורקיות, כך שישנו סיכוי טוב מאוד למצוא טיסה זולה לאנטליה ובפרט אם אתם מוכנים להתגמש מבחינת מועד היציאה לחופשה (או כאמור להיעזר בנאזרין טורס ולנצל את הקשרים הטובים שלנו עם כל חברות התעופה הנ"ל).

הטיסה נוחתת בשדה התעופה הבינלאומי של אנטליה, שמשרת קרוב ל-30 מיליון איש בשנה. שדה התעופה נמצא במרחק של  כ-15 ק"מ מהעיר עצמה, כך שההגעה ממנו – במונית (רצוי לסכם מחיר מראש!) או בשירות הסעות (שתוכלו להזמין דרכנו) – מהירה, נוחה וגם לא יקרה מדי. קחו בחשבון שבחלק מהמקרים "בית מלון באנטליה" הוא בעצם מלון בבלק, בסידה או בקיזילוט, ישובים שנמצאים מזרחית לעיר אנטליה עצמה, או לחילופין בקמר שמצפון מערב לאנטליה. במקרים אלה המרחק מנמל התעופה גדול יותר, אם כי עדיין נמצא בטווח של שעת נסיעה לכל היותר (לקמר ולסידה המרחק הוא כ-60 ק"מ, לקיזילוט כ-80 ק"מ ואילו בלק קרובה יחסית – כ-30 ק"מ).

בתוך אנטליה הדרך המומלצת להתנייד היא דולמושים – מעין מוניות שירות גדולות. ישנם גם אוטובוסים זולים מאוד (אם כי לא תמיד יעילים) ומוניות (שעלולות להיות יקרות). עם הדולמושים תוכלו גם לצאת מהעיר אל חלק מהאטרקציות ובהן למשל מפלי דודן. אופציה נוספת לטובת יציאה מכפר הנופש או המלון היא השכרת רכב באנטליה (ליום או לכל פרק זמן שבו תזדקקו לרכב צמוד).

מתי כדאי לצאת לנופש באנטליה?

מזג האוויר באנטליה מזכיר את זה של מישור החוף בישראל. ביולי ובאוגוסט טמפרטורות המקסימום גבוהות מאוד – עד 35 מעלות. ביוני וספטמבר אנטליה גם כן חמה – בין 20 ל-30 מעלות, ואילו במאי ובאוקטובר הטמפרטורות נוחות יותר (15-27 מעלות). באוקטובר ייתכנו ימים גשומים, ובשאר חודשי האביב, הקיץ והסתיו אין כמעט משקעים בחלק זה של הריביירה הטורקית (שממשיכה מערבה אל מרמריס ובודרום). ביולי ובאוגוסט אנטליה הומת אדם ולעתים צפופה אבל מצד שני ישנן יותר טיסות ומבחר חבילות הנופש רחב יותר. באופן כללי מומלץ לתזמן את מועד ההגעה בהתאם להעדפות הפרטיות שלכם, כשבכל מקרה מובטחת לכם חוויה משמחת ומשתלמת במיוחד.