יום חמישי
28th מרץ 2024

פורטל עמק חפר » רכיבה חשמלית » היתרונות והחסרונות של אופניים חשמליים מתקפלים

היתרונות והחסרונות של אופניים חשמליים מתקפלים

חנות אופניים וקורקינטים

אחד המאפיינים הבולטים של תחום האופניים החשמליים בישראל הוא ההעדפה של הדגמים המתקפלים. אמנם גם במדינות אחרות ברחבי העולם ניתן כמובן לראות לא מעט זוגות של אופניים מתקפלים בעלי מנוע, וכל הזמן מפותחים דגמים מתקדמים יותר ובעיקר בעלי יכולת קיפול טובה ביותר (הן מבחינת הקלות והמהירות שבה מתבצעת הפעולה, והן מבחינת הממדים של האופניים אחרי הקיפול) – אבל בארץ אין ספק שהפופולריות שלהם גבוהה במיוחד, כך שכדאי להיות מודע הן ליתרונות והן לחסרונות שלהם.

פחות נוחות

החיסרון העיקרי של הדגמים המתקפלים הוא שנוחות הרכיבה על אופניים חשמליים מושפעת במרבית המקרים מהגודל שלהם, וככל שהממדים צנועים יותר כך נוח פחות לרכב ובפרט למרחקים ארוכים יחסית. אופניים חשמליים מתקפלים הם לרוב קטנים יחסית, כדי לאפשר קיפול מידי ומהיר, ועל כן בדרך כלל חוויית הרכיבה פחות נוחה.

מרכיב נוסף הוא הפסיכולוגי – כשרוכבים על אופניים קטנים יחסית, ובפרט לאלה מאיתנו שניחנו בממדי גוף גדולים, ישנה כמעט תמיד הרגשה מעט מוזרה או מחשבה שהרכיבה לא מספיק יציבה.

אחסון קל בכל מקום

היתרון המשמעותי הראשון של אופניים חשמליים מתקפלים הוא שקל מאוד לאחסן אותם בכל מקום – מתחת לשולחן במשרד, בנישה קטנה בבית שממילא אין לה שימוש ובעצם בכל מקום ניתן לאחסן דגם מתקפל בלי שהוא יורגש בכלל. בזכות יתרון זה קל גם להגן על האופניים החשמליים יקרי הערך, הן כספית והן רגשית, מפני גניבות, וזאת מהסיבה הפשוטה שאין שום סיבה להשאיר אותם ברחוב כשכל כך קל ונוח לקחת אותם איתנו לכל מקום.

אופניים מתקפלים – ממשק יעיל במיוחד עם תחבורה ציבורית

אופניים מתקפלים מעניקים לנו עוד יתרון חשוב – האפשרות ליצור ממשק יעיל מאוד עם התחבורה הציבורית. אפשר לעלות איתם לרכבת בכל שעות הפעילות, להניח אותם בקלות ובנוחות בתא המטען של אוטובוסים בין עירוניים וגם לבגאז' של מכונית משפחתית ממוצעת סביר להניח שהם ייכנסו בלי בעיה, כך שעם אופניים חשמליים מתקפלים חופש הפעולה שלנו מוחלט וניתן ליהנות מהם בכל מקום ולא "רק" בקרבת הבית.

עוד כדאי לדעת שעם השתכללות התחום, כיום ישנם דגמים מתקפלים איכותיים מאוד ובעלי ביצועים מרשימים, בדיוק כמו דגמים שאינם מתקפלים.