שבת
27th יולי 2024

פורטל עמק חפר » פרסום ושיווק » כיצד ניתן לעזור לקשישים?

כיצד ניתן לעזור לקשישים?

את האמרה הידועה, "אין חכם כבעל ניסיון", כולנו מכירים. על אף שאנו מקדשים בחיי היום-יום שלנו את ערכן של חוויות חיים מעשירות, ידע וותק, אנו לעתים קרובות דוחקים לשוליים דווקא את האוכלוסייה הוותיקה ביותר בקהילות שלנו. האם שיערת בדעתך כמה סיפורים מדהימים, שיעורים עמוקים לחיים וחוויות יקרות ערך יכולים לחלוק עמך בני הגיל השלישי? אנשים אלו נמצאים בתקופה רגישה ומורכבת בחייהם ולנו כקהילה יש הזדמנות להחזיר לאנשים אלו, שהשתתפו בבניין הארץ ומהווים חלק מההיסטוריה המפוארת שלה, מנה קטנה מהטוב שהעניקו לנו. על הדרך, נגלה שיש לנו לא מעט מה ללמוד מהם. אם החלטת לעשות צעד בכיוון, אלו כמה רעיונות שיאפשרו לך לסייע לקשישים.

ביקורים במרכזי דיור מוגן

אם יש מקום בו נדרשת עזרה לקשישים, אין ספק שבתי אבות הם יעד אידיאלי להעניק בו ערך. בין אם מדובר בקרוב משפחה, שכן, או אפילו אדם שטרם הכרת לפני כן, ביקור כזה יכול להוות עולם ומלואו עבור אנשים מבוגרים. חשוב שנזכור, זהו גיל בו המעגלים החברתיים מצטמצמים מאוד. על אף שלל ההזדמנויות לרקימת חברויות במקומות אלו, לפעמים דווקא נוכחות של צעירים המעוניינים בחברתם עשויה להיות משמעותית ביותר. כדאי להיערך לביקור כזה מראש ולהכין פעילות ייעודית כמו משחק קופסא או קלפים, צפייה משותפת בסרט או אפילו יום טיפוח מפנק. תשומת לב כזו יכולה לעשות פלאים לתחושת הערך שלהם.

סיוע בסידורים וקניות

לעתים קרובות, מתמודדים בני הגיל השלישי עם בעיות בריאות המקשות עליהם להתנייד בקלות. זהו אחד הגורמים העיקריים לתחושת חוסר המסוגלות ולבידוד. משימות שעבורנו מובנות מאליהן, עשויות להוות אתגר מאוד לא פשוט עבור אנשים שכבר אינם מסוגלים לנהוג ומתקשים מאוד בהליכה למרחקים ארוכים. סיוע בקניית מצרכים מדי שבוע, עבודות גינון, תיקון ותחזוקה פשוטות בבית, או ליווי בתהליכים בירוקרטיים עשויים להקל משמעותית על חייהם.

הנגשת פתרונות דיגיטליים

הקושי בניידות פוגע באוכלוסייה המבוגרת במגוון היבטים. מעבר לעובדה כי הם מתקשים להגיע למשרדים ממשלתיים ונותני שירותים שונים, רובם יתקשו גם לטפל בסידורים אלו מרחוק. רבים מבני הגיל השלישי אינם יודעים כיצד להשתמש כראוי במחשבים או לגלוש ברשת ולהשתמש באפליקציות. גם סידורים שניתן לעשות בשיחת טלפון לעתים עשויים להיות מאתגרים, שכן לא פעם הם עשויים להתקשות להבין את ההסברים שניתנים להם על ידי נותני השירות. סקרים רבים מצאו כי אוכלוסיית הגיל השלישי משלמת את התעריפים הגבוהים ביותר עבור שירותים והנגישות המוגבלת הזו היא גורם מרכזי לנתון זה. ביקור קצר בו נסייע להם בסידורים באתרי האינטרנט, או נלווה אותם בשיחת הטלפון ונוודא שכל זכויותיהם נשמרות יכול לעשות שינוי אדיר באיכות החיים שלהם.

פעילות יצירתית משותפת

זה הזמן לגלות עניין במבוגרים בקהילה שלך וללמוד מה מעורר בהם תשוקה והתרגשות. האם הם אוהבים לבשל? אולי לשיר, או לצייר? הפעילות היצירתית הקבועה תעניק בהם תחושת משמעות וערך, תשפר את מצב הרוח ותאפשר גם לך לקבל ידע שימושי ולהשתתף בפעילות מהנה. מה שבטוח, פעילויות מסוג זה הן נהדרות כדי לשבור את הקרח ולהעמיק את ההיכרות.

לתעד את סיפור חייהם

כפי שאמרנו בהתחלה, מדובר באוכלוסייה שלא פעם יש לה סיפורים מדהימים לספר. יחד, יש לכם הזדמנות להבטיח שהם יישמרו לתמיד. זה הזמן להוציא את אלבומי התמונות ויומנים ישנים, לשאול שאלות ולהתחיל לרשום את כל הזיכרונות והסיפורים מהתקופה  בה היו צעירים. מדהים לגלות אילו פיסות היסטוריה יכולות להתעורר לחיים בתהליך הזה.