יום ראשון
5th מאי 2024

פורטל עמק חפר » תוכן שיווקי » סוד ההצלחה: המלצות ברשת

סוד ההצלחה: המלצות ברשת

אנשים לא קונים מוצר יקר או מזמינים שירות חשוב, מבלי לבדוק לפני כן במה מדובר. לפני ששוכרים שירות של עורך דין או של רואה חשבון, או לפני שמזמינים מוצר מיוחד, בדרך כלל נעשה בדיקת רקע, שכוללת המלצות. עובדות מדברות בעד עצמן – עסקים מצליחים יהיו בדרך כלל בעלי המלצות ברשת. כדאי להבין יותר לעומק מדוע זה קורה ולמה לא כל ההמלצות משפיעות באותה המידה. הייתם בוחרים עורך דין בלי שבדקתם לפני? המלצות על עורכי דין , אותנטיות ומאושרות רשמית הן הדבר הראשון שיניע אתכם לפעולה. כך גם לפני רכישת כל שירות או מוצר אחר.

ההבדל בין המלצות לבין פרסומות

על פניו אפשר לכאורה להתייחס להמלצה ברשת כמו אל פרסומת . אבל אם נבחן את הנושא בצורה מעמיקה, נגלה שיש הבדלים עצומים. ובדיוק בגלל ההבדלים הללו אנשים מיחסים המון משקל להמלצות שהם קוראים ברשת.

  • המלצות נחשבות לאמינות ואותנטיות. המלצות מאת אנשים אמיתיים נחשבות למקור מידע אמין יותר לעומת פרסומות.
  • ידוע כי בעלי עסקים משלמים עבור פרסומות. לכן גם פרסומת מהללת מעוררת מידה של סקפטיות אצל הגולשים. לעומת זאת, המלצות ברשת ניתנות באופן וולונטרי.
  • בהמלצות ברשת, אפשר לקבל מידע מגוון שמתאר חוויה אישית. בפרסומות, לא החוויה האישית של לקוחות קדומים היא לב העניין.
  • בחלק מההמלצות אפשר למצוא פרטים אודות הממליץ. לעומת זאת, בפרסומות לא תמיד ידוע מי אחראי לפרסום והאם הוא בדק בעצמו את רמת השירות או את טיב המוצר.

סוד ההצלחה – המלצות ברשת שבאמת עושות את העבודה

לא כל ההמלצות משיגות את אותו אפקט. לכן, אם בעל עסק או בעלי מקצועות חופשיים רוצים להדגיש את ההמלצות שפרסמו לקוחות, כדאי להעדיף את ההמלצות המתאימות ביותר. למשל:

  • זהירות מהמלצות גנריות – לא כדאי שההמלצות תהיינה כולן באותו נוסח או בנוסח דומה. אפילו אם הרבה לקוחות שלכם מתארים אתכם באופן דומה, כדאי לפרסם המלצות מגוונות.
  • עדיף המלצות אותנטיות, עם פירוט רלוונטי – העדיפו להעלות לרשת המלצות אותנטיות עם פירוט רלוונטי. לדוגמא, עורך דין שמעלה המלצה אותנטית, לא יפיק הרבה תועלת אם ההמלצה תסתכם בזה ש"הוא טיפוס נחמד". עדיף יותר שההמלצה תכלול למשל תיאורים כמו "מעלה טיעונים משכנעים בבית המשפט" או "ליווה אותי לאורך כל חתימת החוזה, עד שהייתי מרוצה!"
  • המלצות ממוקדות, לא כתיבת מגילות – רצוי שההמלצות תהינה יחסית מפורטות, עם מידע וערך מוסף למי שקורא אותן. יחד עם זאת, אם קיבלתם מכתב תודה מקיף, לא בטוח שצריך לפרסם את כולו. אפשר לצטט חלקים מתוכו כי לאנשים אין תמיד סבלנות לקרוא יותר מדי (הזמן יקר).