יום שני
29th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » תוכן שיווקי » מטען מהיר לסוללות ליתיום, איך בוחרים מטען מתאים

מטען מהיר לסוללות ליתיום, איך בוחרים מטען מתאים

סוללות הליתיום הן המילה האחרונה בתחום הסוללות לאופניים חשמליים ולכלי רכב חשמליים בכלל. עם זאת, רבים ממי שאמורים להפיק מהן את התועלת המרבית, עדיין לא סגורים על אופן השימוש ואופן ההטענה שלהן. מה ההבדל בין סוללת ליתיום לסוללה רגילה? איך לבחור מטען מהיר לסוללות ליתיום ועל מה חשוב לשים דגש? היכן אפשר להשיג מטענים מהירים לסוללות הליתיום לאופניים החשמליים שלכם? אם אתם בדרך לבחירת מטען לסוללה – כדאי לכם לקרוא את המאמר הזה.

ההבדל בין סוללה רגילה לסוללת ליתיום

ישנם לא מעט הבדלים בין סוגי הסוללה השונים. להלן הציג את ההבדלים העיקריים ביניהן:

  1. אורך חיים: סוללת ליתיום, אם עושים בה שימוש נכון, עשויה להחזיק תקופה ארוכה הרבה יותר מזאת של סוללה רגילה.
  2. משקל ונפח: סוללות ליתיום קטנות יותר, וגם שוקלות הרבה פחות מאשר סוללות רגילות. מכאן, שההשפעה שלהן על הביצועים של האופניים החשמליים קטנה יותר, ואפשר להסיר או להחזיר את הסוללה לאופניים ביתר קלות.
  3. יעילות גבוהה לאורך זמן: בסוללות רגילות הירידה ביעילות הסוללה בולטת כבר אחרי זמן קצר יחסית. בסוללות הליתיום, היעילות נשמרת לאורך זמן. גם סמוך למועד שבו הסוללה פסיקה למעשה לפעול, היעילות היחסית שלה עדיין גבוהה.

למרות האמור לעיל, יש חיסרון אחד ברור לסוללת הליתיום. חיבור מטען מהיר לסוללה כזאת מחייב השגחה צמודה. זאת כיוון שדווקא הסוללות מהסוג הזה נוטות יותר להתחמם ולהידלק אם לא משגיחים על המטען. אסור לחבר סוללת ליתיום למטען מהיר ולצאת מהבית.

איך לבחור מטען מהיר לסוללת ליתיום ועל מה לשים דגש

בחירת מטען מהיר לסוללת הליתיום מחייבת תשומת לב רבה למספר נושאים:

  • מהירות הטעינה: מטען מהיר אמור לטעון את הסוללה בתוך זמן קצר. עם זאת, יש מגוון סוגים של מטענים עם מהירויות שונות ויש לתת על כך את הדעת. עם זאת, חשוב גם לדעת שככל שמהירות הטעינה גבוהה יותר, כך פוטנציאל ההתחממות של הסוללה הוא גבוה יותר.
  • איכות המטען: יש חברות רבות המייצרות מטענים מהירים. כדאי וצריך לבדוק שהמטען מיוצר על ידי חברה מוכרת, ולא על ידי חברה אלמונית וללא כל אחריות. כדאי להתייעץ עם מומחה לפני שמחליטים כל רכישת המטען.
  • אבטחה: חשוב מאד לדעת כי מטען מהיר לסוללת הליתיום עלול להתחמם בעצמו ולגרום התחממו, ואפילו התלקחות של הסוללה. לפיכך חשוב לבחור את המטען המהיר שיש בו תקני בבטיחות גבוהים. אם לא ברור הנושא, כדאי מאד להתייעץ עם מומחה לפני שרוכשים מטען.

אם יש לך עניין לבחור מטען מהיר איכותי לסוללת הליתיום שלך, זה בדיוק המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר בהקדם ולעשות צעד משמעותי שיאפשר לך לרכוש את המטען המתאים ביותר והנכון ביותר לסוללת הליתיום של האופנים החשמליות שלך.

קרדיט pixabay.