יום שלישי
30th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » תוכן שיווקי » מבחן דרכים: מה חשוב לבדוק בנסיעת מבחן לרכב יד שניה?

מבחן דרכים: מה חשוב לבדוק בנסיעת מבחן לרכב יד שניה?

תוכן שיווקי בשיתוף Carwiz 

למה חשוב כל כך לבצע נסיעת מבחן, ממה אסור להתעלם ולמה כדאי לצרף גם את בן/בת הזוג והילדים אם אפשר? טיפים מעשיים לרוכשי רכב יד שניה

קניית רכב יד שניה היא משימה שמומלץ בחום לגשת אליה מוכנים ולא להקל ראש באף אחד משלביה. התגמול עשוי להיות רכישת רכב במצב מכני טוב עד מצוין, שישרת אתכם ללא דופי במשך כמה שנים, עם מעט ביקורים במוסך.

תהליך הרכישה של רכב יד שניה חייב לעבור כמה שלבים מבחינת הקונה, בהם הגדרת התקציב, הגדרת הרכב הרצוי במסגרת תקציב זה ופנייה למוכרים פוטנציאליים, בין אם פרטיים ובין אם חברות ליסינג או גורמים אחרים. לאחר איתור רכב שמוצא חן בעיניכם, הגיע הזמן לבדוק אותו מקרוב וכאן נכנסת לתמונה נסיעת המבחן, בדיקה מרכזית וקריטית בכל קניית רכב יד שניה .

נסיעת מבחן: הזדמנות להכיר את הרכב

למרבה הצער, קונים רבים נוטים להסתפק בנסיעת מבחן קצרה מסביב לשכונת שבה מתגורר המוכר או שנענים להצעת המוכר "לנהוג ברכב עד מכון הבדיקה". זו כמובן טעות, משום שנסיעת המבחן היא ההזדמנות שלכם להרגיש את הרכב המועמד למכירה באופן בלתי אמצעי, לוודא שהוא תקין ולראות שהוא מתאים לכם ולבני משפחתכם. זו גם הזדמנות מצוינת להכיר קצת יותר טוב את מוכר הרכב, ולהבין מיהו או מיהי. לפעמים, זה אפילו יותר חשוב מהיכרות עם הרכב עצמו.

מהם אם כן הדגשים לביצוע נסיעת מבחן ברכב יד שניה, מה חשוב לבדוק וממה אסור להתעלם?

  1. בדיקה מכנית: אלף שיחות עם המוכר על יד מכוניתו החונה לא שוות נסיעת מבחן אחת ראויה, שבה תוכלו לאתר קולות וקרקושים לא צפויים, להרגיש כל זעזוע בכביש ולבדוק את ביצועי הרכב. זה הזמן לבדוק התנהגות כביש במסלולים שונים, מערכת היגוי, חיווי נורות וכפתורים, מערכת הבלמים, מערכות בטיחות אקטיביות (אם יש כאלו ברכב) וגם מערכות פחות קריטיות אך חשובות לחוויית הנהיגה כמו מיזוג אוויר ואינפו-מדיה.
  2. בדיקת ביצועים: בדקו האם רכב מאיץ לשביעות רצונכם, ואיך הוא מגיב בנסיעה מהירה. מומלץ שנסיעת המבחן תכלול גם קטע בין-עירוני, גם אם קצר.
  3. נוחות: הרכב שבו אתם נוהגים עשוי לעבור לבעלותכם – האם אתם מרגישים בו בנוח? האם הוא מרווח מספיק? מה דעתכם על כיסא הנהג או על תא המטען? האם הילדים יצטרכו להצטופף במושב, או יוכלו לשבת בריווח יחסי? והאם הנדסת האנוש מוצאת חן בעיניכם? תשובות חיוביות לשאלות האלו יקרבו אתכם לרכישה.
  4. דעה נוספת מבני המשפחה: צרפו לנהיגת המבחן בן או בת זוג, אם אפשר גם לפחות אחד מהילדים. חוות דעתם, בתור כאלה שצפויים להשתמש ברכב כנהגים או כנוסעים, תעניק נקודות מבט חשובות נוספות. במקרים רבים, זה עלול להיות ההבדל בין התלבטות להחלטה. אם יש לכם ילדים קטנים, כדאי לבדוק גם עד כמה נוח להוסיף מושבי ילדים במושב האחורי.
  5. הצלבת נתונים: נסיעת מבחן מאפשרת לכם לבדוק מידע שסיפק לכם המוכר בעל פה. האם הקילומטראז' בו נקב מדויק? האם המכונית אכן במצב שהובטח לכם? ועד כמה היא נקייה ומתוחזקת? זה הזמן לבדוק.
  6. תחושה אישית: מכונית יד שניה היא משהו שחייבים להתחבר אליו, להרגיש ש"זה מתאים" מבחינת העדפות הנהיגה שלכם. נסיעת המבחן עשויה להבהיר לכם האם יש או אין חיבור כזה.

לסיכום
נסיעת מבחן היא שלב חשוב, אפילו קריטי, בתהליך הקנייה של מכונית יד שניה. אל תוותרו עליה בשום אופן ואל תקלו בה ראש. היא עשויה להיות ההבדל בין מכונית מצוינת שתשרת אתכם נאמנה לבין מכונית עמוסה פגמים וליקויים, שתמרר את חייכם ותהפוך את המוסך חלילה לביתכם השני.

* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם קארוויז שהינו מותג של מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. מספר רישיון 54414. מימון ישיר אינה אחראית לטיב או לתקינות הרכב שיירכש ע"י הלקוח.

קרדיט: Shutterstock