יום שלישי
23rd אפריל 2024

פורטל עמק חפר » נדל"ן » איתור הזדמנויות נדל”ן בחו"ל ובארה"ב: מאיפה להתחיל?

איתור הזדמנויות נדל”ן בחו"ל ובארה"ב: מאיפה להתחיל?

נכס למכירה בארצות הברית

בשנים האחרונות שוק הנדל"ן מושך אליו לא רק אנשים שמחפשים דירה למגורים או משרד שממנו יוכלו להפעיל את העסק שלהם, אלא גם אנשים רבים שמחפשים השקעה שתניב להם תשואה נאה. בארץ לא רק למצוא נכס מניב שכזה: רמת המחירים הפכה לגבוהה מאוד אחרי עשור של עליות שערים רציפות ומשמעותיות, ואם פעם חשבנו שרק דירות יוקרה בתל אביב הפכו ליקרות להחריד כיום כבר ברור שגם כדי לקנות דירות קטנות יחסית בפריפריה אנחנו צריכים להשקיע סכום כסף גבוה שפשוט לא מאפשר תשואה סבירה.

במצב שכזה אין פלא שישראלים רבים מרחיבים את גבולות שוק הנדל"ן ומחפשים הזדמנויות משתלמות מעבר לים. בפרט קורצת האופציה של ארה"ב, ששוק הנדל"ן שלה מתאפיין מצד אחד ברמת מחירים סבירה ומצד שני במגמת צמיחה מבטיחה – אבל גם בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות לא קל למצוא נכס מניב. כדי למצות את הפוטנציאל של השקעה בנדל"ן בארה"ב מומלץ קודם כל ליישם את ההמלצות הבאות:

איך תדעו איפה בארה"ב כדאי להשקיע?

ארצות הברית כידוע היא מדינה ענקית – שטח של כ-10 מיליון קמ"ר, אוכלוסייה של יותר מ-320 מיליון איש ואישה – ובהתאם המונח "שוק נדלן בארהב" אינו מדויק, שכן ישנם שווקי נדלן רבים לאורכה ולרוחבה של המעצמה החזקה בעולם. שוק הנדל"ן בניו יורק אינו זהה לשוק הנדל"ן בשיקגו, גם בתוך ניו יורק עצמה ייתכנו הבדלים דרמטיים בין רובע לרובע ואפילו בין שכונה לשכונה או בין רחוב לרחוב, ועל כן השאלה הרלוונטית היא לא "האם כדאי להשקיע בארהב" אלא "איפה בארצות הברית כדאי לקנות נדלן להשקעה?"

התשובה, באופן טבעי, עשויה להשתנות בכל נקודת זמן. איך בכל זאת מאתרים הזדמנויות משתלמות או לפחות נקודת מוצא שממנה ניתן לצאת לחיפוש באופן מושכל? מחפשים מידע עדכני ורלוונטי לגבי הנעשה ברחבי ארה"ב, בהיבטים שונים, ובפרט עוקבים אחרי מומחים בתחום – אם אנשי נדל"ן ותיקים בוחרים לקנות נכסים בעיר מסוימת, סביר להניח שגם לכם כדאי להתעניין במה שקורה באותה עיר. נכון לעכשיו אחד המקומות היותר מבטיחים (וגם מקיימים) הוא ניו ג'רסי. העיר שנותרה בצל של ניו יורק זוכה לתנופת התפתחות בשנים האחרונות ומספקת למשקיעים בה תשואה נאה מאוד – וכדאי לבחון את האופציה הזו (כשכמובן לא כל אזור בניו ג'רזי מבטיח ומקיים באותה מידה).

איך להיעזר באינטרנט כדי למצוא נדל"ן מניב?

בנוסף למידע כללי לגבי הנעשה בערים שונות ברחבי ארצות הברית ובפרט מגמות שמשפיעות על שוק הנדל"ן בכל מקום, ניתן להגיע למידע ספציפי לגבי כל נכס או כל רחוב. כך למשל ישנו אתר בשם Zillow שדרכו ניתן לקבל הערכה לגבי שוויו של כל נכס שאתם שוקלים להשקיע בו, וזאת על סמך המיקום שלו ועל סמך המאפיינים השונים שלו. ביחד עם אותה הערכת שווי האתר מספק גם את רמת הדיוק שהוא מוכן להתחייב עליה לגבי אותה הערכה, כך שתוכלו לדעת עד כמה ניתן להסתמך עליה.

אתר אחר שמסייע לאתר הזדמנויות נדלן בארה"ב הוא Rentometer. כפי שניתן להבין מהשם, אתר זה מספק למשקיעים הערכה לגבי גובה שכר הדירה שניתן לגבות עבור נכס מסוים, כך שתוכלו לחשב את התשואה הצפויה עם השלמת העסקה. בנוסף ישנם עוד אתרים רבים שמספקים מידע שתורם גם הוא לקבלת החלטה מושכלת – בין השאר לגבי נתוני פשיעה עדכניים בכל אזור בארה"ב, רמת בתי הספר ונתונים סוציו-דמוגרפיים רלוונטיים נוספים.

לא לשכוח שיקולי מיסוי

כשמשקיעים בנדל"ן בארה"ב נדרש תשלום מס, הן שם והן כאן בארץ. למעשה בארצות הברית יש לשלם מסים הן למדינה שבה נמצא הנכס והן לרשות הפדרלית, כששיעור המס משתנה ממדינה למדינה ובהתאם לערך הנכס. בארץ ישנם מסלולי מיסוי שונים, ובכל מקרה מומלץ ללוות את ההשקעה בקבלת ייעוץ ממומחה מס בעל ניסיון בנדל"ן בארה"ב.

אפשרות מומלצת נוספת היא לבצע את ההשקעה דרך קרן השקעות המתמחה בנדל"ן בארהב. באופן טבעי אנשי המקצוע שמועסקים בקרן אמונים על איתור ההזדמנויות המיטביות בכל נקודת זמן, ובנוסף מתעדכנים כל העת כך שאתם לא צריכים להשקיע זמן יקר בלימוד המתרחש בארצות הברית. השקעה דרך קרן מונעת גם פגיעה בתשואה עקב תשלום מסים גבוהים.