שבת
27th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » תוכן שיווקי » אימונים אישיים ופציעות – מדוע חשוב להיות מבוטח

אימונים אישיים ופציעות – מדוע חשוב להיות מבוטח

קרדיט תמונה FREEPIK

בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים, גברים ונשים, בוחרים לעבוד עם מאמני כושר אישיים. במקום ללכת למכון כושר ולהתאמן לבדם, הם מעדיפים לשכור מאמן שיכין עבורם תוכנית אימונים וידריך אותם, פעם או פעמיים בשבוע, וילווה אותם לאורך כל התוכנית עד שיחליטו להפסיק.

יש לאימונים אישיים יתרונות רבים. בראש ובראשונה, המתאמן זוכה לליווי אישי במהלך כל האימון, לאורך תקופה, בהתאם למשך הזמן במהלכו הוא בוחר לשלם עבור שירות זה. שנית, הרבה פעמים אימונים אישיים נעשים במקומות שונים, כוללים תרגילים יותר מגוונים ומיוחדים, מעניקים הרבה יותר אפשרויות למתאמן כמו למשל אימון בפארק השכונתי או בחוף הים.

מנגד, על המאמן לקחת בחשבון את הסיכון שהוא לוקח כשהוא בוחר לאמן באופן אישי מתאמנים. הסיכון נובע מכך, שייתכן מאוד שהמתאמן ייפצע במהלך האימון, כתוצאה מביצוע תרגיל בצורה לא נכונה, שימוש לא נכון במכשיר מסוים או מכל סיבה אחרת שקשורה ישירות לאימון עצמו ולאופן בו המתאמנים עובדים עם המאמן. בדיוק לשם כך, כל מאמן כושר אישי צריך להחזיק ברשותו ביטוח אחריות מקצועית למאמני כושר.

מה זה ביטוח אחריות מקצועית למאמני כושר ומדוע זה חשוב?

בשביל להבין מה זה ביטוח מאמנים, נסביר תחילה מה זה ביטוח אחריות מקצועית באופן כללי.

כל בעל מקצוע המספק שירותים ומוצרים ללקוחות, צריך לרכוש ביטוח אחריות המכסה אותו במקרה של תביעות מצד הלקוח, בגין טענה לרשלנות, התנהלות לא מקצועית או היבטים אחרים שבגינם נגרם לו נזק, פיזי, נפשי או אחר. גם אם בעל המקצוע בטוח שהוא פעל בצורה נכונה ומקצועית, אם העניין יגיע לבית המשפט, אין לו שליטה על החלטת השופט וייתכן שהוא יפסוק נגדו. במקרה כזה, בהיעדר ביטוח אחריות מקצועית, הוא יצטרך לשאת בעלויות הפיצויים בעצמו.

ביטוח אחריות מקצועית נועד לאפשר לבעלי מקצוע ליהנות מכיסויים כספיים במקרים של תביעות לקוחות. כך אם בית המשפט פוסק נגדם או אם החליטו להגיע לפשרה מחוץ לבית המשפט, אזי שחברת הביטוח תישא בהוצאות בהתאם לתנאי הפוליסה, לכיסויים ולאופי המקרה.

ביטוח אחריות מקצועית למאמני כושר מאפשרת להם לבצע את עבודתם, לאמן מתאמנים, בידיעה שאם חס וחלילה הם ייפצעו ויחליטו לתבוע אותם, אזי שיש להם פוליסת ביטוח שתכסה אותם. כל מאמן צריך לבחון איזו פוליסה יכול להתאים לו, על פי גובה הכיסוי שהוא מעוניין בו (ככל שהכיסוי יהיה גבוה יותר כך הוא ישלם פרמיה גבוה יותר), ועל פי סוגי האימונים שהוא מציע והסיכון הטמון בהם. חברת הביטוח תבדוק גם את ניסיון המאמן והאם בעבר הוגשו נגדו תביעות, וכן אילו אימונים הוא מבצע ומה הרמת הסיכון שלהם.

חשוב להדגיש, גם אם אתם מאמנים אישיים ללקוח אחד או שניים, גם אם אתם מבצעים תרגילים פשוטים וקלים לביצוע, חשוב מאוד שתחזיקו ברשותכם ביטוח אחריות מקצועית, שכן אתם לא יכולים לדעת האם המתאמן יפצע או לא, אם יגרם לו נזק והאם יחליט לתבוע אתכם בגללו.

במידה ואתם מתאמנים המשתמשים בשירותים של מאמן כושר אישי, יש לברר מולו שיש לו ביטוח שכזה מאחר ובמידה וחס וחלילה יקרה לכם נזק משמעותי באימון של המאמן תוכלו להבטיח שתקבלו פיצוי כספי במצבי קיצון.

איפה אפשר לרכוש ביטוח אחריות מקצועית למאמנים?

בשביל לרכוש ביטוח אחריות מקצועית למאמני כושר, אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו, המרכז לביטוח מקצועות הספורט, לקבל את כל המידע הרלוונטי וליהנות מפוליסות ביטוח משתלמות. צרו איתנו קשר עוד היום!