יום שישי
19th אפריל 2024

פורטל עמק חפר » רכיבה חשמלית » מתי אפשר לעלות עם אופניים חשמליים מתקפלים לאוטובוס ולרכבת?

מתי אפשר לעלות עם אופניים חשמליים מתקפלים לאוטובוס ולרכבת?

אופניים חשמליים מתקפלים

אחת הסיבות העיקריות לרכוש אופניים חשמליים מתקפלים היא הממשק הנוח מאוד והיעיל שהם יוצרים עם התחבורה הציבורית: דמיינו את עצמכם רוכבים בנחת אל תחנת הרכבת הקרובה, יורדים מהאופניים, מקפלים אותם בקלות ותוך שניות אחדות, עולים איתם לרכבת מבלי שהם יהוו מטרד, יורדים בתחנה הרצויה, פותחים את הקיפול ומגיעים ליעד האמיתי שלכם תוך זמן קצר, בכיף ועם חיוך על הפנים – שווה, לא?

מה קובעות התקנות של הרכבת לגבי אופניים חשמליים?

רכבת ישראל מאפשרת להעלות אופניים חשמליים, כשישנה הבחנה בין אופניים מתקפלים לבין כאלה שאינם מתקפלים.

את האופניים המתקפלים, בין אם הם חשמליים ובין אם ללא מנוע, ניתן להעלות לרכבות הנוסעים בכל הקווים לאורך כל שעות הפעילות. עם אופניים חשמליים לא מתקפלים, לעומת זאת, אפשר לנסוע ברכבת בימי חול בין השעות 9:00 ל-15:00, ושוב מ-19:00 ועד ל-6:00 בבוקר למחרת, וכן בימי שישי וערבי חג (לאורך כל שעות הפעילות, שנקבעות בהתאם למועד כניסת השבת). במוצאי שבתות וחגים חל איסור מוחלט לעלות לרכבות הנוסעים עם אופניים לא מתקפלים.

בנוסף קובעות התקנות כי העלאת האופניים צריכה להתבצע בקרונות הייעודיים לכך, כי יש לעגן את האופניים עם רצועה מתאימה וכי חובה להתחשב בנוסעים האחרים. כמו כן כמובן שאסור לרכב על האופניים ברציפים אלא להוליך אותם בלבד.

אופניים מתקפלים באוטובוסים

תקנות משרד התחבורה לגבי העלאת אופניים חשמליים מתקפלים לאוטובוסים מבחינות בין אוטובוסים בין עירוניים לאוטובוסים עירוניים.

בנסיעות בין עירוניות האופניים, בין אם הם מתקפלים ובין אם לאו, יונחו בתא המטען, בצורה כזו שלא תפגע בציוד של נוסעים אחרים. בעלי האופניים מתבקשים לדאוג שהם לא יהיו מלוכלכים, משומנים או בעלי עצמים חדים שעלולים להזיק לציוד של נוסעים אחרים. חל איסור להעלות אופניים, כולל אופניים מתקפלים, למרחב הנוסעים.

בנסיעות עירוניות חל איסור להעלות אופניים חשמליים לא מתקפלים ובעצם גם אופניים רגילים לא מתקפלים. העלאת אופניים מתקפלים חשמליים ורגילים לאוטובוסים עירוניים אפשרית ובפרט אם הם מאוחסנים בתיק מיוחד. אופניים שאינם מאוחסנים בתוך תיק ניתן להעלות גם כן, אלא אם כן הנהג סבור שהם עלולים לסכן את הנוסעים האחרים.